Hira-Logo

 

بسته بندی بار هوایی

همواره بسته بندی بار هوایی، به سلامت رسیدن بار و هزینه حمل و نقل کالا به مقصد، بخش بزرگی از دغدغه مسافرین را به خود اختصاص می دهد. بسته بندی استاندارد و اصولی بار از مهمترین نکات کلیدی در امر صادرات، واردات هوایی و فریت بار محسوب می شود و مستلزم توجه و دقت زیاد است. در حقیقت نحوه بسته بندی بار هوایی، یکی از قسمتهای حساس در حمل و نقل هوایی می باشد که به نیروی متخصص و افراد کارآزموده نیاز دارد. زیرا بسته بندی بار هوایی استاندارد و اصولی بار در حمل و نقل کالا تاثیرگذار است و کالاهای بسته بندی شده را در هنگام جا به جایی و حمل و نقل از خطر آسیب دیدگی حفظ می کند.

ابزارهای معمول بسته بندی نظیر کارتن، پلاستیک، پاکت، سلوفون، مقوا و کاغذ، صندوق و جعبه و … برای بسته بندی فریت بار، بسته بندی کارگو، بسته بندی لوازم منزل مهاجر و … بسیار متداول می باشند. فراموش نکنید که عوامل مهمی مانند کیفیت مطلوب مواد اولیه مورد استفاده در بسته بندی بار هوایی، کارایی و ابعاد مناسب بسته بندی بار هوایی از هزینه ارسال هوایی محموله می کاهد. زیرا این ویژگی ها از اتلاف وقت جلوگیری می کند و باعث سهولت در بارگیری، استفاده بهینه از فضای وسایل نقلیه و تسریع در حمل کالاها می شود.

چنانچه خود قصد بسته بندی بار هوایی خود را دارید حتما و حتما از مشاوره و تجربه شرکت حمل و نقل هوایی بین المللی معتبر استفاده کنید تا بهترین راهکار و اصولی ترین پیشنهاد به شما داده شود.

بسته بندی بار هوایی

بسته بندی بار فریت و کارگو

 

بسته بندی بار هوایی و یا بسته بندی فریت بار توسط شرکت های خدمات حمل و نقل هوایی به دو صورت انجام می پذیرد:

  • بسته بندی اولیه : بسته بندی کالاها به دست افراد کارآزموده شرکت حمل و نقل هوایی

همانطور که قبلا بیان کردیم در ارسال بار هوایی، نحوه بسته بندی بار هوایی بسیار مهم است. از این رو شرکت های حمل بار هوایی، پرسنل و افراد کارآزموده خود را با تمام لوازم حرفه ای برای بسته بندی بار هوایی به محل مورد نظر می فرستند تا تمامی کالا ها و لوازم شخصی مانند ظروف و چینی آلات و لباس، کتاب و… را بسته بندی کنند.

البته بسته بندی لوازم شکستنی نسبت به دیگر وسایل تا حدودی متفاوت است و دقت زیادی را می طلبد زیرا این وسایل بسیار آسیب پذیرند و نسبت به دیگر کالاها احتمال آسیب رسیدن به آنها زیاد است. برای این کار ابتدا ظروف شکستنی را به صورت دونه به دونه در نایلون های حباب دار و ضربه گیر می پیچند و سپس با کاغذهای ضد ضربه و مخصوص پکینگ (به صورت میکس) بسته بندی می کنند و در پایان لوازم بسته بندی شده را درون کارتن های مخصوص فریت بار قرار می دهند و برای انجام مراحل دیگر فریت به فرودگاه امام خمینی حمل می شوند.

  • بسته بندی ثانویه : پالت بندی کالا و یا ساخت جعبه های چوبی

بسته بندی ثانویه یا همان پالت بندی محموله یا ساخت صندوق های چوبی می باشد. در این قسمت شرکت های حمل بار هوایی، تمام اقلام و کارتن های بسته بندی بار هوایی را برای افزایش امنیت بیشتر بار از نظر آسیب دیدگی و مفقود شدن پالت بندی می کند.

 

چرا بسته بندی محموله های هوایی باید به دست متخصصین انجام شود؟

 

1- وزن حجمی در بسته بندی بار هوایی:

به احتمال زیاد افرادی که تصمیم می گیرند تا خودشان وسایل و لوازم شخصی خود را بسته بندی کنند، به دلیل نداشتن تجربه و اطلاعات کافی یک بسته بندی بار هوایی غیر اصولی و غیر استاندارد خواهند داشت و در فرودگاه و گمرک با مشکل وزن حجمی روبرو خواهند شد. به این معنا که آنها باید بابت هر کیلو فضای خالی مبالغی که بعضا به دلار می باشد را پرداخت کنند و اینجاست که مسافر یا شخص فرستنده باید ضرر و زیان بسته بندی نامناسب را خود بدهد. زیرا فضای هواپیما محدود است و ملاک برای تعیین هزینه فریت بار براساس وزن بار حجمی است. فرمول محاسبه وزن بار حجمی ( طول*عرض*ارتفاع تقسیم بر ۶۰۰۰) می باشد.

2- کیفیت متریال مصرفی در بسته بندی بار هوایی:

نوع اجناس مصرفی برای بسته بندی می تواند تعیین کننده سلامت بار باشد. به طور مثال استفاده از ضربه گیرها که بعضا کارایی خود را در حین بسته بندی از دست می دهند مانند نایلون حبابدار جایز نیست و باید از فوم های بسته بندی با ضخامت کافی استفاده شود. همچنین برای بسته بندی محموله های صادراتی و بسته بندی بار در ارسال هوایی بهتر است به جای استفاده از کارتن های نازک مانند کارتن های چیپس و پفک که به راحتی پاره یا له می شوند، از کارتن های مقاوم که توانایی تحمل وزن بار و فشار وارده از بیرون را داشته باشند، استفاده کنیم. برای اطمینان بیشتر، لازم است تمامی بسته ها را گونی پیچ یا سلفون کشی شوند تا هم در برابر نم و باران احتمالی مقاوم باشند و هم در صورت پارگی کارتن، محتویات آنها بیرون نریزد.

۳- عدم اطلاع کافی از قوانین بین المللی فریت بار

گاها مشاهده شده است که برخی از مسافرین به دلیل عدم اطلاع کافی از قوانین بین المللی فریت بار، کالاهای غیر مجازی نظیر اسپری مو، عطر و ادکلن، لوازم آرایش و … را درون بسته بندی بار هوایی خود می گذارند و در گمرک مجبور می شوند که تمامی بارهایشان باز کنند و این موارد را از محموله خارج کنند. این کار علاوه بر اتلاف وقت موجب ایجاد هزینه برای بسته بندی مجدد نیز می شود.

 

توجه داشته باشید که کلیه بارها توسط هواپیمایی به ازای هر کیلو ۲۰ دلار بیمه می باشد و چنانچه در مقصد و موقع تحویل بار متوجه آسیب احتمالی شدید فرم های مربوطه را دریافت و پر نموده تا از طرف شرکت هواپیمایی حمل کننده جبران خسارت شود ولی پرداخت خسارت منوط به داشتن بسته بندی استاندارد مورد نظر هواپیمایی میباشد.

 

شرکت هیرا با بهره گیری از نیروهای متخصص و آموزش دیده دارای مجوزهای بین المللی مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری در امر بسته بندی بار هوایی و انواع کالا شامل لوازم منزل (ظروف، لوازم شخصی، مبلمان و میز و صندلی، بوفه و کنسول، تابلو و فرش و…) جهت فریت بار مهاجر، همچنین بسته بندی محموله های صادراتی، تجاری، صنعتی و کالای خطرناک و ساخت جعبه چوبی، در محل شما ارائه خدمات نموده و به سلامت رسیدن محموله ارسالی شما را تضمین می نماید. توجه داشته باشید شرکت هیرا به منظور آسایش و کمتر نمودن دغدغه های شما در امر فریت بار تمامی خدمات مشاوره و بازدید، ارزیابی بار و ارایه قیمت را به صورت حضوری و رایگان انجام خواهد داد.

 

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت هیرا فرابر افق میباشد.