Hira-Logo

فریت بار به استرالیا

استرالیا

کشور توسعه یافته استرالیا واقع در کوچکترین قاره جهان امکانات گسترده و تسهیلات قابل ملاحظه ای را برای مهاجران ایرانی خصوصا قشر تحصیلکرده فراهم آورده است. این امکانات شامل موقعیت های شغلی فراوان در مراکز صنعتی و پزشکی ، فرصت‌های تحصیلی‌ در دانشگاه‌های انگلیسی‌ زبان با رتبه‌های جهانی‌ ، امکان تجارت خارجی و صادرات به استرالیا و بسیاری از موقعیت های رفاهی دیگر میباشد. با توجه به همین امکانات و تسهیلات که برای مهاجرین فراهم آمده استرالیا مقصد و انتخاب نهایی برای بسیاری از ایرانیان به خصوص افراد تحصیلکرده می‌باشد. فریت بار به استرالیا ( ارسال بار هوایی‌ به استرالیا که در اصطلاح فریت بارهوایی نامید میشود) از رایج‌ترین اقدامات مسافرین برای ارسال محموله‌های خود به استرالیا می‌باشد. ازآنجا که عموما وزن بار ارسالی به استرالیا از وزن بار مجاز مسافری بیشتر می باشد مسافران اقدام به فرستادن وسایل خود قبل ازپرواز به صورت فریت هوایی میکنند. از جمله موارد رایجی که ارسال بار به استرالیا صورت می‌پذیرد میتوان به لیست زیر اشاره نمود. وسایل منزل، مبلمان، تابلو فرش، صنایع دستی،‌ میوه و سبزیجات خشک شده، قارچ، خشکبار، زعفران، … .

فریت بار چیست؟

بطورکلی به ارسال هوایی بار ( عموما از نوع غیر تجاری) از کشوری به کشور دیگر فریت بار گفته می شود. برای مثال اگر کسی قصد مهاجرت به کشور دیگری را دارد   و می خواهد وسایل منزل و یا لوازم شخصی خود را با خود ببرد، اگر این لوازم بیشتر از حد مجاز تعیین شده در هواپیما باشد، باید این انتقال را به یکی از روشهای زمینی، دریایی و یا هوایی انجام دهد. اگر این کار به صورت هوایی انجام گیرد، در حالی که بار آن از نوع غیر تجاری باشد، به آن فریت بار می گویند.
معمولاً بارهایی که فریت می شوند بین 4 روز الی یک هفته به مقصد می رسند. البته عوامل دیگری هم در این بین تأثیرگذار هستند. مثل کشور مقصد، نوع هواپیمای حامل بار، تفاوت مسیر خطوط هوایی و … که ممکن است باعث دیر یا زودتر رسیدن مرسوله شود. افرادی که قصد فریت کردن بار خود را دارند باید حداقل 2 هفته زودتر برای انجام این کار اقدام کنند و با یکی از شرکتهای مخصوص فریت هوایی بار هماهنگ کنند تا مرسوله مورد نظرشان در موعد مقرر به مقصد برسد.

وزن بار به چه صورت برای فریت بار محاسبه می شود؟

نحوه اندازه گیری وزن بار هوایی شما در پروسه فریت بار، در مرحله اول به خود شما، در مرحله دوم به نوع کالایی که قصد ارسال آنرا دارید و در مرحله سوم به نحوه بسته بندی بار بستگی دارد، که مرحله ی سوم اثر بسیاری در تعیین وزن نهایی بار شما خواهد داشت. وزن نهایی و دقیق بار شما در فرودگاه و بر روی باسکول گمرک فرودگاه امام خمینی مشخص خواهد شد.
فرستندگان بار اعم لوازم شخصی، لوازم منزل و یا بار تجاری میبایست توجه داشته باشند که نوع بار آن ها در تعیین وزن بار هوایی محاسباتی جهت فریت بار بسیار مهم می باشد به طور مثال فرستادن چند قطعه فرش یا کتاب ، با فرستادن تخت خواب و مبلمان منزل در تعیین وزن نهایی بار شما تفاوت بسیاری به وجود می آورد. همچنین نحوه بسته بندی بار در تعیین وزن بار شما ایجاد تفاوت خواهد کرد به طور مثال فشرده کردن البسه در فریت بار و یا به طور معمول فرستادن آن ها در حجم بار شما تغییرات زیادی ایجاد می کند که این منجر به تغییر وزن بارتان بر اساس حجم آن خواهد شد.
در صورتی که تمایل به فریت بار خود دارید میبایست سر فرصت بارهایی را که قصد ارسال آن ها را دارید در گوشه ای جمع کنید و تصمیم بگیرید کدام وسایل ارزش فریت هوایی دارد. بطور مثال، فرش ایرانی که در خانه همه افراد یافت می شود، قطعا در کشور های خارج از ایران همتایی ندارد. برای همین اکثر خانواده های ایرانی و مسافرین فرش های خود را فریت می نمایند اما ارسال تخت خواب و یا میز آینه و دراور که میتوان در اکثر مواقع در همه جای دنیا با قیمت بسیار ارزان تر آن را تهیه نمود، از ایران و به صورت هوایی اصلا به صرفه نمی باشد. لذا توجه داشته باشید اولین نفر در تعیین وزن بار هوایی ، خود شما هستید که وسایلی را که حمل آن ها برای شما از نظر مادی و معنوی مهم هستند را جهت فریت بار انتخاب فرمایید.
هر محموله ای (پس از بسته بندی نهایی) در حمل بار هوایی حجم و وزن مشخصی دارد. در مورد محموله های خرد و ریز مانند ظروف کریستال ،چینی و غیره، در صورتیکه بسته بندی توسط متخصص و کاملاً حرفه ای بسته بندی انجام گیرد اکثرا این محموله ها حجمی نداشته و وزن بر حجم غالب می باشد. (توجه داشته باشید هنگام محاسبه هزینه کرایه حمل، بین وزن حقیقی کل بسته ها(وزن کل باسکول) و وزن حجمی تمام بسته ها هر کدام که بیشتر باشد به عنوان وزن بارنامه(Chargable Weight) مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال در فریت یک کیلوگرم آهن و یک کیلو گرم پنبه، کرایه حمل یک کیلو گرم آهن بر اساس وزن حقیقی (Gross Weight) و کرایه حمل یک کیلوگرم پنبه بر اساس وزن حجمی یعنی میزان حجمی که در هواپیما اشغال میکند، محاسبه میگردد. (Volume Weight)
اگر محموله مبلمان، صندلی، میز تلویزیون و یا اسباب بزرگی باشد ؛ قبل از بسته بندی کارشناس شرکت خدمات بار هوایی هیرا در محل حاضر شده و کارشناسی اولیه را انجام می دهد.ولی حجم نهایی واقعی پس از بسته بندی مشخص می شود که از فرمول زیر بهدست میآید:
برای مثال وزن حجمی بسته با ابعاد طول و عرض و ارتفاع ۱۰۰ سانتیمتر ، مساوی ۱۶۷ کیلوگرم می باشد.
نکته مهم دیگر در مورد هزینه کرایه حمل هوایی این است که متناسب با افزایش وزن محموله نرخ واحد کرایه حمل هوایی کاهش می یابد. در اکثر موارد نرخهای هواپیمایی بر اساس وزن های زیر ۴۵ کیلوگرم، ۴۵ تا ۱۰۰ کیلوگرم، ۱۰۰ تا ۲۵۰ کیلوگرم، ۲۵۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم و … متفاوت بوده و با افزایش وزن محموله نرخ واحد کرایه حمل کاهش مییابد. باید توجه داشت عموما ارسال بار زیر 45 کیلوگرم مقرون به صرفه نیست و بهتر است برای ارسال، وزن بار خود را تا 45 کیلوگرم افزایش دهید.

مدارم لازک برای ارسال بار به استرالیا

  1. کپی پاسپورت فرستنده و گیرنده
  2. کپی کارت ملی فرستنده و گیرنده
  3. کپی بلیط
  4. آدرس کامل فرستنده و گیرنده به همراه کد پستی / Zip Code گیرنده و شماره تلفن
  5. لیست بسته بندی کالا به همراه ابعاد بسته ها به سانتیمتر

نکته : در اکثر موارد حضور مسافر به هنگام بازرسی کالا و انجام تشریفات گمرکی در فرودگاه امام خمینی الزامی بوده و ارسال محموله با توجه به مقصد و مدت زمان حمل بطور معمول 3 تا 4 روز قبل از خروج مسافر از ایران صورت می گیرد.

موارد ممنوعه ارسال بار به استرالیا شامل چه چیزهایی می‌باشد؟

دارو: برای ارسال دارو به استرالیا در بار شخصی سختگیری های زیادی انجام میشود و شما فقط در موارد خاص و ضرورت ، با داشتن نسخه و دستور پزشک معالج و نیز با بسته بندی مخصوص دارو و تنها برای مصرف 3 ماه میتوانید داروی شخصی (و یا دارو برای بستگان درجه اول خود) را صرفا در چمدانهای خود داشته باشید چرا که ارسال دارو به صورت فریت ممنوع میباشد.

مواد غذایی: مهم ترین کالایی که ورود آن ها به استرالیا ممنوع می باشد میوه و سبزیجات تازه و غذاهای خانگی بدون بسته بندی تجاری می باشد. در صورت مشاهده مواد غذایی بدون بسته بندی تجاری در بار مسافر، این مواد ضبط شده و شما مجبور به پرداخت جریمه خواهید شد.
گل و گیاه : وارد کردن اغلب گیاهان زنده به استرالیا ممنوع بوده و نیاز به دریافت مجوز از وزارت بهداشت استرالیا دارد. برای وارد کردن دانه های گیاهی با بسته بندی تجاری هم سخت گیری زیادی انجام میشود.
کالاهایی که منشا دامی داشته باشند: مانند چرم خام
لوازم آرایشی و بهداشتی: ارسال هرگونه لوازم آرایشی اعم از استفاده شده یا استفاده نشده، انواع ادکلن ها، اسپری ها، کرم ها، پمادها، بصورت فریت کاملا ممنوع میباشد و با رعایت ضوابط و قوانین، حمل برخی از این موارد در مقیاس و میزان خیلی محدود و صرفا در چمدان خود امکان پذیر میباشد.
سنگ ها (اعم از قیمتی یا تزیینی بدون ارزش بالا) ، صدف ها، فندک، هر نوعی از باطری، بذرها و دانه ها، خشکباری که قابلیت سبز شدن داشته باشند و مواردی از این قبیل.

فریت بار حیوان خانگی ، روش ها و مدارک مورد نیاز

اگر قصد دارید که حیوان خانگی خود را به خارج از کشور بفرستید، جالب است که بدانید این امکان وجود دارد که از طریق هوایی با هواپیما تا فریت بار حیوان خانگی رو انجام بدید ، برای همین پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با زیر و بم این کار حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.
پیش از هرچیزی باید بدانید که فریت بار حیوان خانگی به عوامل مختلفی همچون :

  1.  قوانین کشور مبدا و مقصد
  2. قوانین ایرلاین حمل کننده

بستگی دارند و همچنین ارسال بار حیوان خانگی نیاز به هماهنگی هایی قبل از ارسال دارد.
برخی از ایرلاین ها از پذیرش برخی از نژاد های حیوانات خودداری می کنند که این بستگی به کشوری که شما می خواهید حیوان خانگی را ارسال کنید دارد
برای ارسال حیوان شما بصورت هوایی باید نکاتی رعایت شود:
حیوان شما باید در سلامت کامل بوده باشد،
عمل جراحی نکرده باشد، باردار نباشد
تایید موارد 1 و 2 و ارائه گواهی سلامت توسط دامپزشک
حیوان باید واکسینه شده باشد و برگه واکسیناسیون نیز برای تکمیل مدارک برای ارائه به ایرلاین باید در اختیار شرکت حمل کننده گذاشته شود.
برای فریت بار حیوان خانگی مدارکی باید قبل از آماده سازی حیوان برای ارسال به فرودگاه از چند روز قبل، زودتر به دست ایرلاین حمل کننده رسیده باشد شامل
مدارک دامپزشکی بین المللی و معتبر، شناسنامه و گذرنامه حیوان، تاییدیه کتبی قرنطینه دامپزشکی فرودگاه، مدارک واکسیناسیون، فرم فریت بار حیوان خانگی تکمیل شده میباشد.
از طرف دیگر برای اینکه حیوان شما در طول سفر با مشکلی مواجه نشود، باید قفس به گونه ای باشد که برای ورود نیازی به خم کردن سر حیوان نباشد ، و بتواند داخل آن به راحتی حرکت کرده و چرخ بزند، همینطور باید توجه داشته  باشید بستن قلاده به دور گردن حیوان در طول فریت بار ممنوع می باشد.
قبل از سفر حتما باید غذای سبک همراه با آرام بخش به حیوان داده شده تا در طول سفر حیوان ناآرامی نکند و سفر خوبی را داشته باشد.
همچنین باید در قفس حیوان به مقدار کافی آب قرار داده و در صورتی که بنا به زمان و طول سفر نیاز به غذا داشته ، غذای آن را داخل پاکتی به قفس آن  متصل نمایید.
نکته مهم قابل توجه اینست که قبل از ارسال حیوان خانگی، باید شخصی را در کشور مقصد با شماره تلفن معتبر به ایرلاین معرفی کنید تا به محض رسیدن حیوان به مقصد، آن را تحویل بگیرد که به آن اصطلاحا Ok to Forward گفته می شود.
این پروسه شامل مراحل زیادی بوده و در صورت عدم رعایت هر یک از نکاتی که گفته شد، ممکن است بار شما ارسال نشود و یا در فرودگاه برای ارسال با مشکلاتی روبرو شوید اما مجموعه فریت بار هیرا با یک تماس شما می تواند تمامی این مراحل را از صفر تا صد برایتان انجام دهد.

 

چه تعداد حیوان خانگی را میتوان با هواپیما ارسال کرد؟

بطور کلی درمورد تعداد حیوانات در حمل هوایی محدودیت‌هایی وجود دارد. برای مثال حیوان مادر و حداکثر ۳ بچه‌اش می‌توانند تحویل شرکت هوایی داده شوند ، آن‌هم در صورتی ‌که وزن هر کدام از آنها از 2 کیلوگرم بیشتر نباشد و همه آنها را در یک قفس جای داده باشید . اما چنانچه وزن بچه‌ها بیشتر از 2 کیلوگرم باشد، باید هریک را در قفس‌های جداگانه جای دهید . بر اساس قوانین سازمان دامپزشکی ایران هر مسافر میتواند حداکثر 2 قلاده سگ و یا گربه ، و نیز 10 قطعه پرنده تزئینی را بصورت هوایی با خود حمل نماید.

نکاتی که هنگام ارسال حیوان خانگی خود باید به آن حتما توجه کنید:

ابعاد قفس باید طبق استاندارد و مناسب اندازه سگ و یا گربه شما باشد. طول و ارتفاع قفس از جثه‌ی حیوان خانگی شما بزرگتر باشد. اگر حیوان خانگی شما در حالت ایستاده باشد سقفِ قفس از سرِ او فاصله داشته باشد
قفس باید جهت نگهداری حیوان خانگی به حد کافی محکم، مطمئن و دارای منافذ تهویه باشد.

درب آن باید قفل داشته باشد تا بطور تصادفی باز نشود و فاقد چرخ در زیر سطح خود باشد
بستن قلاده در قفس برای حیوان ممنوع است زیرا طبق قوانین پوزه حیوان خانگی باید آزاد باش
پوشیدن هر نوع لباس یا جلیقه برای حیوان ممنوع است.

در کف قفس باید پَد یا زیرانداز مناسبی پهن شده باشد.  همچنین ظرف آب قفس باید ثابت و در دسترس باشد.
برای آگاهی از قوانین حمل هوایی شرکتهای مختلف برای فرستادن حیوان زنده ، میبایست پیش از هرگونه اقدامی با شرکت هوایی و یا آژانس های حمل بار مانند شرکت فریت بار هیرا تماس بگیرید و تمامی شرایط و قوانین ارسال حیوان خود را جویا شوید.

آیا میتوان بار خود را به تمام شهر های استرالیا فریت نمود؟

در رابطه با فریت هوایی بار، باید گفت که امکان ارسال بار برای کشور استرالیا، ارسال تنها به شهرهایی امکان پذیر است که فرودگاه بین المللی داشته باشند.
شهرهای استرالیا که دارای فرودگاه بین المللی هستند به شرح زیر می‌باشد:

Sydney – سیدنی
Melbourne – ملبورن
Brisbane – بریزبین
Perth – پرث
Adelaide – آدلاید

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت هیرا فرابر افق میباشد.