Hira-Logo

فریت بار به کشورهای اروپایی

کشورهای توسعه یافته اروپایی واقع در دومین قاره کوچک جهان و دومین قاره جهان از نظر تراکم جمعیت امکانات گسترده و تسهیلات قابل ملاحظه ای را برای مهاجران ایرانی خصوصا قشر تحصیلکرده فراهم آورده است. این امکانات شامل موقعیت های شغلی فراوان در مراکز صنعتی و پزشکی ، فرصت‌های تحصیلی‌ در دانشگاه‌های با زبانهای بین المللی و با رتبه‌های جهانی‌ ، امکان تجارت خارجی و صادرات به اروپا و بسیاری موقعیت های رفاهی دیگر میباشد. با توجه به همین امکانات و تسهیلات که برای مهاجرین فراهم آمده است، کشورهای اروپایی تبدیل به مقصد و انتخاب نهایی برای بسیاری از ایرانیان به خصوص افراد تحصیلکرده شده. ارسال بار هوایی‌ به اروپا که در اصطلاح فریت بارهوایی نامید میشود از رایج‌ترین اقدامات مسافرین برای ارسال محموله‌های خود به اروپا می‌باشد. ازآنجا که عموما وزن بار ارسالی به اروپا از وزن بار مجاز مسافری بیشتر میباشد مسافران اقدام به فرستادن وسایل خود قبل ازپرواز به صورت فریت هوایی میکنند. از جمله موارد رایجی که ارسال بار به اروپا صورت می‌پذیرد میتوان به لیست زیر اشاره نمود. وسائل منزل، مبلمان، فرش، تابلو فرش، صنایع دستی‌، میوه، سبزیجات خشک، قارچ، خشکبار، زعفران، ظروف چینی، ظروف کریستال،… .

چرا فریت بار؟

در قوانین مسافربری به اروپا بنابر محدویت های موجود، هر مسافر تنها مجاز به داشتن مقدار مشخصی بار همراه خود در هنگام سفر میباشد و به ازای مازاد بار خود میبایستی که در پای کانتر پرواز جریمه هنگفتی پرداخت کند. با این توضیحات اضافه بار به یکی از مهمترین دغدغه های مسافرین، مهاجرین و دانشجویانی که عازم اروپا هستند تبدیل شده است.

پیشنهاد ما به شما برای کاهش هزینه ها، ارسال بار از ایران به کشور مقصد به صورت فریت میباشد. سرویس فریت بار به اروپا شامل پیک آپ بار شما در شهر، بسته بندی با بالاترین استاندارد 2019، انجام امور گمرکی و صدور بارنامه گمرکی میباشد که فرستنده مختار در انتخاب نوع سرویس مورد نیاز خود میباشد. تنها با برقراری یک تماس پرسنل مجرب ما در محل شما حاضر میشوند و بار شما را برای فریت بار به اروپا مهیا میکنند.
بسته بندی، حمل تا فرودگاه، انجام امور گمرکی و صدور بارنامه هوایی جهت فریت بار به اروپا را از ابتدا به ما بسپارید. با این روش شما به بهترین شکل ممکن در هزینه های خود صرفه جویی کرده و از سالم رسیدن بارتان مطمئن باشید. خدمات فریت بار امروزه توسط بسیاری از شرکتها از جمله شرکتهای هواپیمایی معروف داخلی و خارجی انجام می شود. البته معمولا جهت استفاده از این خدمات، چند روز پیش از پرواز مورد نظر انجام می شود. مثلا اگر قصد ارسال بار به سوئد را دارید، باید ضمن هماهنگی های اولیه، چند روز قبل از پرواز اقدام به هماهنگی های اولیه و فریت بار جهت ارسال به کشور سوئد کنید. البته کارکنان شرکتهای ارائه دهنده این خدمات، راهنمایی های لازم را به شما ارائه خواهند داد

ذکر این نکته ضروری است که هزینه فریت بار به اروپا بستگی به وزن بار دارد و در فرمت های مثل 0 تا 45 کیلوگرم، 45 کیلوگرم تا 100 کیلوگرم،… شارژ میشوند بار شما حداکثر ۳ تا ۴ روز دیگر در مقصد به شما تحویل داده خواهد شد. در این امر  نیازی به حضور شما در فرودگاه نخواهد بود و ما از جانب شما کلیه امور مربوط به فریت بار به اروپا را به عهده خواهیم گرفت.
البته ذکر این نکته ضروری است که در امر فریت بار به اروپا بسته بندی کالا از مهمترین اصول کار میباشد.کالای ارسالی شما جهت فریت بار به اروپا نیازمند بسته بندی حرفه ای و اصولی میباشد. در صورت تمایل بسته بندی بار شما توسط پرسنل مجرب ما با بهترین متریال جهت فریت بار به اروپا انجام خواهد گرفت تا خیالتان از بابت سلامت بارتان نیز آسوده گردد.
در صورتی که شما مسافر اروپا هستید، پس برای فریت بار به اروپا نیاز به بلیط و پاسپورت خواهید داشت. اما اگر هدف شما از فریت ارسال سوغات و یا هدیه برای آشنایانتان میباشد، دیگر نیازی به ارائه بلیط و پاسپورت جهت فریت بار به اروپا نخواهید داشت.

نکاتی که برای فریت بار باید به آن توجه داشت:

  1. حداقل شارژ وزن بار مسافری ۴۵ کیلوگرم می باشد.
  2. مدت زمان حمل بار از ارسال تا دریافت بار در مقصد ۴ تا ۶ روز می باشد.
  3. حضور مسافر یا نماینده مسافر با کارت ملی در کنار بار الزامی می باشد.
  4. کپی بلیط و پاسپورت فرستنده یا گیرنده برای ارسال بار الزامی است.
  5. پذیرش بار در گمرک فرودگاه به طور عموم از ساعت ۷ الی ۲ بعد از ظهر ، از شنبه تا چهارشنبه صورت می گیرد.

 

نحوه محاسبه ی هزینه بار چگونه است؟

لوازمی مانند فرش ،کتاب و… که دارای وزن نرمال هستند ،در نحوه محاسبه وزن بار ،وزن عادی خودشان ملاک خواهد بود.
اما برای مثال یک دست مبل هفت نفره استیل را در نظر بگیرید. وزن این مبلمان حدود 300 یا 400 کیلوگرم خواهد بود ولی مسئله مهم اینجاست که یک دست مبل هفت نفره حجم زیادی را نسبت به وزن خود اشغال می کند که در اینصورت وزن حجمی این وسایل اندازه گیری و معیار تعیین هزینه نهایی ارسال بار به خارج از کشور قرار می گیرد.

لوازمی مانند مبل، میز، تختخواب و.. که دارای ابعاد بیشتری نسبت به وزن همان کالا را هستند، وزن حجمی شان از طریق فرمول زیر محاسبه می گردد:

که علاوه بر عدد بدست آمده از فرمول بالا، نرخ بار شامل بارنامه + ۹٪ ارزش افزوده + قبض انبار+ تشریفات گمرکی نیز بر آن اضافه میگردد.

طبق قوانین گمرک فرودگاه ارسال : عطر، ادکلن، اسپری ، شامپو ،مواد آرایشی، سرکه، ترشی جات، مایعات،چسب،لاک و باطری ممنوع می‌باشد.
سرویس جهت تحویل بار از درب منزل و حمل به فرودگاه امکان پذیر است.
مسافرین می توانند از لحظه ارسال بار تا دریافت در فرودگاه مقصد ، بصورت آنلاین و ۲۴ ساعته در وبسایت www.hiracargo.com یا در وب سایت ایرلاین مربوطه از زمان ورود بار خود اطلاع حاصل نمایند.
تمام فعالیت های شرکت فریت بار هیرا با مجوز رسمی و زیر نظر سازمان هواپیمایی کشوری انجام می‌گیرد.
نرخ بار به دلار آمریکا محاسبه و با نرخ دلار دولتی ( سامانه نیما) محاسبه می‌گردد.
همواره جهت ارسال بار کم هزینه ترین و سریعترین پرواز مد نظر قرار داده می‌شود.
علاوه بر هزینه های نرخ بار چه هزینه های در بارنامه اضافه می شود.

علاوه بر هزینه ای که برای هر کیلوگرم بار محاسبه می شود سایر هزینه ها ی بارنامه به شرح زیر می‌باشد:

  • مبلغ بارنامه که برای هر ایرلاین متفاوت است.
  • مبلغ مالیات ارزش افزوده.
  • هزینه ی بسته بندی.
  • هزینه حمل با تراک (در صورتی که قسمتی از فرایند حمل به صورت زمینی و توسط کامیون صورت پذیرد).
  • محموله های خاص نظیر کالاهای خطرناک ؛ مانند حیوانات زنده

بسته بندی بارهای ارسالی جهت فریت به اروپا چگونه انجام میشود؟

شرکت فریت بار هیرا با داشتن کارشناسانی مجرب در زمینه ی بسته بندی، بارهای شما را با بالاترین کیفیت و استاندارد ممکن بسته بندی و آماده ی ارسال میکنند.
بسته بندی بصورت حرفه ای و مطابق با استانداردهای گمرک صورت میپذیرد.بسته بندی بارها با کارتن های مخصوص و استاندارد فریت بار گمرک و یا پلت های چوبی مخصوص انجام میپذیرد تا بارهای شما کاملا سالم به کشور مقصد ارسال شود. کارتن های مخصوص بسته بندی، باید طوری باشد که زمانی که بار بسته بندی شده داخل کارتن قرار میگیرد و کارتن پک میشود، که اگر شخصی روی کارتن بایستد، کارتن هیچ گونه آسیبی نبیند و تغییر شکلی ندهد. همچنین برای جلوگیری از آسیب و صدمه، زمانی که که بار شما شامل وسایل شکستنی مثل ظروف چینی یا ظروف کریستال، آینه ها، تابلوها، مبلمان، میز و یا وسایلی که دارای حساسیت بالا هستند، با رضایت مشتریان محترم، از پلت های چوبی استفاده میشود تا سلامت بار شما را تا کشور مقصد ضمانت کند. زیرا درصورت عدم رعایت ایمنی و آسیب دیدن بار شما، گمرک مسئولیت پرداخت هیچگونه خسارتی را نخواهد داشت.
با در نظر گرفتن قانون های وضع شده، تمامی کالاها به خصوص بسته بندی های ساخته شده ازانوع چوب های خام، پلت ها و سایر کالاهای چوبی بایستی در مبداء و با رعایت شرایط خاص توسط گاز و یا قرص های به خصوص و در درجه حرارت و مدت زمان معین سمپاشی شوند و گواهی سمپاشی آن (FUMIGATION CERTIFICATE) توسط شرکت های دفع آفات نباتی معتبر و مجاز برای فریت به اروپا صادر شود.
این سم پاشی هیچ گونه آسیب و یا حتی تغییری در بار ایجاد نکرده و صرفا جهت اخد مجوز فریت و همچنین رعایت قوانین بین المللی حمل بار است.

خدمات شرکت هیرا جهت فریت بار شامل مشاوره، کارشناسی، محاسبه ی وزن، تخمین هزینه ی ارسال بار، بسته بندی و بارگیری آن در محل، انجام تشریفات گمرکی، صدور بارنامه و کلیه ی خدمات فریت بار بدون نیاز به حضور مسافر و یا فرستنده ی بار میباشد.

ارسال فرش به کشورهای اروپایی

در خصوص ارسال فرش به خارج از کشور از جمله  مواردی که سهل انگاری در آن خسارت و یا هزینه های اضافی برای مسافرین یا تجار به بار میآورد، اشتباه در تهیه لیست بسته بندی و البته کیفیت خود بسته بندی کالا مانند فرش در نحوه ارسال فرش به خارج است.
لذا تمامی مراحل بسته بندی شامل بسته بندی ارسال فرش از ایران به طور دقیق و مناسب برای حمل و تهیه لیست ذکر شده پیش از ارسال توسط عوامل این شرکت صورت گرفته و در اختیار صاحب کالا قرار میگیرد.
برای هماهنگی در خصوص ارسال فرش به خارج از کشور و اطلاع از قیمت ها و جزئیات مهم دیگر از طریق تماس از مشاوره رایگان همکاران ما در بخش پشتیبانی بهره مند شوید. برای ارسال فرش به اروپا، نوع فرش در قوانین ارسال آن تفاوت هایی را بوجود میآورد که در ذیل آورده شده است:

فرش ماشینی

با توجه به قوانین گمرکی ایران در خصوص ارسال فرش ماشینی به خارج از ایران محدودیت‌های کمتری نسبت به ارسال فرش ماشینی به خارج از کشور وجود دارد. در این خصوص معمولا حساسیتی روی میزان فریت فرش ماشینی به خارج از ایران وجود ندارد. در خصوص ارسال فرش ماشینی به خارج از کشور بایستی به طریقه بسته بندی بار برای جلوگیری از آسیب دیدگی آن توجه ویژه ای نشان داد. در این خصوص تیم بسته بندی بار ما در شرکت فریت بار هیرا همواره رضایت مشتریان را دراین خصوص تعمین کرده اند. با توجه به نوسان قیمت ها و شرایط  متفاوت بارهای ارسالی برای آگاهی از هزینه ارسال فرش ماشینی به خارج از کشور تماس بگیرید.

فرش دستباف

ارسال فرش دستباف به اروپا یا سایر کشورهای خارجی نیازمند داشتن مجوزهای گمرکی است. با این حال مشتریان عزیز بایستی توجه داشته باشند که ارسال فرش به خارج از کشور از نوع دستباف تا تعداد 1 یا 2 فرش معمولا محدودیتی نخواهد داشت. برای صادرات فرش دستبافت و یا خروج تعداد بیشتر فرش دستباف از ایران بایستی مجوزهای لازم پیش از ارسال تامین شود.

تابلو فرش

در مورد ارسال ارسال تابلو فرش به خارج از کشور معمولا محدودیت های خاصی وجود ندارد. مساله مهم در خصوص ارسال تابلو فرش به خارج از کشور نحوه بسته بندی بار و همچنین میزان ارزش بار میباشد. در صورت دستباف بودن تابلو فرش بهتر است پیش از طی کردن مراحل فرستادن بار مساله از لحاظ گمرکی چک شود. در صورت تصمیم به صادرات تابلو فرش و یا ارسال تابلو فرش به خارج به صورت مسافری برای آگاهی از تعرفه ها و شرایط از مشاوره رایگان تلفنی ما بهره مند شوید.

چگونه می توان بار را در کشور مقصد تحویل گرفت؟

پس از مطمئن شدن از رسیدن بار به مقصد، شخصی که نام آن در قسمت گیرنده بارنامه درج شده است می تواند نسبت به دریافت بار ارسالی به گمرک فرودگاه مربوطه در کشور مقصد اقدام نماید. لازم به ذکر است که محموله ارسالی از طریق فرودگاه مبدا به فرودگاه مقصد ارسال می گردد. انبار داری در فرودگاه مقصد تا ۴۸ ساعت به صورت رایگان انجام می شود و بعد از آن مشمول هزینه های انبار داری می گردد.

چه زمانی پس از اقدام به ارسال بار ، می توان آن را دریافت نمود؟

زمان رسیدن محموله به مواردی نظیر مقصد مورد نظر، ایرلاین حمل کننده و ترافیک پروازهای مربوطه بستگی دارد و به طور معمول بین ۲ روز الی یک هفته متغیر است. پس از صدور بارنامه از طریق شماره بارنامه می توان نسبت به پیگیری محموله ارسالی و اطلاعات مربوط به زمان ارسال بار, زمان تحویل در نقطه تزانزیت و یا نقطه مقصد اقدام نمود. برای پیگیری بارنامه ارسالی به بخش پیگیری بار مراجعه گردد.

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت هیرا فرابر افق میباشد.