Hira-Logo

فریت بار به کانادا چگونه انجام میگیرد؟

یکی از خدمات شرکت هیرا “ارسال بار مسافری به کانادا” می‌باشد. مهاجران و دانشجویانی که قصد مسافرت و مهاجرت به کشور کانادا را دارند ممکن است قصد داشته باشند مقداری از وسایل شخصی و اثاثیه ی خود را جهت صرفه جویی در هزینه ها، همراه خود ببرند. اما یکی از معضلات سفرهای هوایی محدودیت وزنی چمدان های مسافرین می باشد، همچنین پرداخت اضافه بار در پای کانتر پرواز به علت گرانی آن به هیچ وجه به صرفه نیست. از آنجا که ارسال این مقدار بار بصورت اضافه بار مسافری، بسیار سنگین و هزینه بر است، مسافران و مهاجران باید راه دیگری را جایگزین نمایند و بهترین راه برای ارسال وسایل شخصی خود، ارسال بار بصورت فریت به کانادا میباشد. شرکت هیرا با داشتن کادری فنی، باتجربه و حرفه ای در انجام تشریفات گمرگی، بسته بندی استاندارد و ایمن و ارسال به موقع آن شما را در این امر یاری می‌کند. شرکت هیرا می تواند مهاجرین و مسافرین را در امر بسته بندی حرفه ای بار در منزل، همچنین ساختن جعبه های چوبی جهت لوازم شکستنی و حساس، تحویل بار از درب منزل به فرودگاه، انجام تشریفات گمرکی جهت خروج بار از مرز هوایی فرودگاه امام خمینی و همچنین صدور بارنامه هوایی جهت فریت بار به تمامی شهر های دنیا را در اسرع وقت با پرسنل حرفه ای و با مناسب‌ترین هزینه انجام دهد.
نکته ی قابل توجه برای مسافرین عزیز کانادا این است که زمانی که باری از ایران به کشور کانادا فریت می‌شود بهتر است پس از رسیدن بار در اسرع وقت برای تحویل آن به انبار فرودگاه مراجعه کنند زیرا زمانیکه باری از ایران به کانادا فریت می‌شود مدارکی مانند لیست بسته بندی (Packing list) ، بارنامه و … به شخص فرستنده یا مهاجر تقدیم میشود و مثلا زمانیکه باری به شهر هلیفکس (Halifax) ارسال می‌شود انبار فرودگاه تا 48 ساعت به صورت رایگان بار را نگهداری می‌کند اما پس از گذشت 48 ساعت، انبار فرودگاه هزینه‌ی نگهداری (روزانه بیش از 40 دلار) را از شما دریافت می‌نماید. همچنین درصورتیکه هم که بار دارای وزن وحجم زیادی باشد گمرک و قسمت هندلینگ مبلغی را برای حمل و جابجایی محموله (لیفتراک و کارگر و…) از صاحب بار دریافت می‌کند. بعد از اینکه بار ارسالی شما به شهر هلیفکس رسید، پرسنل شرکت هواپیمایی در شهر هلیفکس با شماره تماس قید شده در بارنامه تحت عنوان نام گیرنده کالا با شما ارتباط برقرار خواهند نمود و از رسیدن بار شما به شهر هلیفکس شما را مطلع خواهند نمود در این شرایط شما باید به چند نکته دقت داشته باشید:

. شماره ذکر شده در بارنامه شما در دسترس باشد

زمانی که شما بصورت غیرحضوری اقدام به ارسال بار نمایید، ( یکی از خدمات شرکت هیرا ارسال بار به صورت غیر حضوری میباشد که در این روش، نیازی به حضور شما برای ارسال بار نیست) باید در فرم اظهارنامه ی بارنامه، مشخصات شما بصورت کاملا دقیق و درست ذکر گردد. همچنین بهتر می باشد که حداقل دو شماره ارائه نمایید تا چنانچه یک شماره شما در دسترس نبود شماره دیگرتان در دسترس باشد و کارمندان شرکت هواپیمایی بتوانند با شماره دیگر شما ارتباط برقرار کنند.

مراحل فریت بار از ایران به کانادا

1. مشاوره تلفنی یا حضوری و بازدید کارشناس برای فریت بار به کانادا

اولین مرحله در فریت بار کانادا چه به صورت حمل بار هوایی به کانادا و چه به صورت دریایی، مشاوره تلفنی در خصوص انتخاب نوع حمل و همچنین هزینه هاست. همچنین در صورت عدم امکان پذیری بازدید حضوری، میتوانید با مشاوران و کارشناسان ما از طریق تماس تلفنی و یا شبکه های اجتماعی مانند Telegram, WhatsApp, Instagram,… در ارتباط باشید
کارشناسان ما اطلاعاتی نظیر نوع بار، شهر مبدا و شهر مقصد در کانادا و همچنین زمان حدودی برای ارسال از شما دریافت کرده و سپس با توجه به پروازهای فعال و همچنین خطوط کشتیرانی در حال کار، گزینه های متفاوت به شما پیشنهاد میشود.

 

2. بسته بندی فریت بار به کانادا با کشتی یا هوایی

اگر بار به صورت هوایی ارسال شود بایستی بسته بندی به صورت پالتهای چوبی و یا فلزی برای فریت بار به کانادا صورت بپذیرد

باید توجه داشت که بسته بندی بار بایستی مطابق با استانداردهای قوانین بین المللی حمل بار باشد. همچنین تجربه پرسنل بسته بندی، باعث میشود بار با کمترین آسیب پذیری و بیشترین اطمینان به مقصد برسد. بسته بندی نادرست بار بدون شک باعث آسیب دیدگی گاها شدید بار در مراحل حمل و ارسال خواهد شد.
انجام تشریفات گمرکی وبسته بندی بار باید بصورت حرفه ای و مطابق با استاندارد های ایمنی گمرک انجام شود؛ زیرا در صورت آسیب گمرک خسارتی را متحمل نمیشود.
همچنین نکته ی قابل توجه اینست که ارسال بار با هواپیما نیازمند بسته بندی استاندارد بار بر روی پالت های چوبی و به کمک جعبه های استاندارد و مقاوم است.

3. بارگیری برای حمل بار به کانادا

هوایی

بارگیری برای حمل هوایی تا فرودگاه امام خمینی با وسیله نقلیه متناسب با بار شما مانند وانت بار، خاور و … صورت خواهد گرفت.

دریایی

اگر بار و لوازم شما با کانتینر ارسال گردد، پس از کارشناسی یکی از کانتینرهای 20 یا 40 فوتی برای فریت بار به کانادا با کشتی به شما پیشنهاد خواهد شد در صورت حمل بار به از ایران به کانادا با کشتی ، کانتینر شما برای حمل بار به از ایران به کانادا با کشتی ابتدا به گمرک غرب تهران و سپس به یکی از بندرهای جنوب کشور منتقل میشود. (طول یک کانتینر 20 فوتی 6 متر و عرض و ارتفاع تقریبی آن 2.30 متر است)
نکته ی قابل توجه اینست که برای فریت بار به کانادا با کشتی کانتینرهای 20 فوت HEAVY DUTY تا 26 تن و کانتینرهای 40 فوت HIGH CUBE تا ارتفاع 2/60 تن قابل بارگیری هستند.

4. تهیه لیست بسته بندی پیش از ارسال بار از ایران به کانادا

تمامی بارها پیش از ارسال از ایران به کانادا بایستی شماره گذاری و لیست شده تهیه شود. این لیست تهیه شده برای ارسال بار به کانادا باید به زبان کشور مقصد(برای کانادا انگلیسی) ترجمه شده باشد.
نسخه لاتین ترجمه برای ارسال کالا به کانادا برای ارائه به گمرک مقصد ضروری است. این نسخه توسط کارشناسان ما و و در قالب استاندارد فریت بار به کانادا تهیه خواهد شد.

5. انجام امور سمپاشی و صدور گواهینامه های معتبر بین المللی برای کارگو کانادا

با در نظر گرفتن به قانون های وضع شده در خصوص کارگو کانادا تمامی کالاها به خصوص بسته بندی های ساخته شده ازانوع چوب های خام، پالت ها و سایر کالاهای چوبی بایستی در مبداء و با رعایت شرایط خاص توسط گاز و یا قرص های به خصوص و در درجه حرارت و مدت زمان معین سمپاشی شوند و گواهی سمپاشی آن (FUMIGATION CERTIFICATE) توسط شرکت های دفع آفات نباتی معتبر و مجاز برای کارگو کانادا صادر شود.
این سم پاشی هیچ گونه آسیب و یا حتی تغییری در بار ایجاد نکرده و صرفا جهت اخد مجوز فریت و همچنین رعایت قوانین بین المللی حمل بار است.

6. تشریفات گمرکی

بازرسی توسط سگ مواد یاب و پلمپ کانتینر

در صورت حمل بار به کانادا با کشتی پس از انتقال آن به گمرک غربی تهران، محموله توسط سگ مواد یاب چک و کانتینر برای حمل بار به کانادا با کشتی پلمپ خواهد شد.

در صورت حمل بار به کانادا با هواپیما بار در فرودگاه جهت اسکن و بازرسی با حضور فرستنده یا مالک صورت خواهد گرفت.

7. تحویل بار به هواپیمایی یا کشتیرانی

در حمل بار به کانادا با هواپیما پس از صدور بارنامه معتبر هوایی، بار برای حمل به کانادا به هواپیمایی تحویل داده می‌شود.
در فریت بار به کانادا با کشتی بعد از اینکه کانتینر به گمرک یکی از بندرهای جنوبی وارد شد، به سازمان کشتیرانی برای بارگیری و فریت بار به کانادا با کشتی تحویل داده میشود.
حتما هنگام تحویل کالا و لوازم در مقصد نسبت به موضوع کنترل بسته بندی کالا و یا حتی محتویات داخلی بسته ها پیش از ارسال بارهوایی خارجی دقت فرمایید و در صورت بروز هرگونه مشکلی نسبت به اعلام خسارت ها و تکمیل فرم ها قبل از خروج کالا و فریت بار فرودگاه امام خمینی به مقصد اقدام فرمایید

8. صدور بارنامه و بیمه نامه معتبر بین المللی ارسال کالا به کانادا

بیمه نامه معتبر برای حمل بار به کانادا با کشتی و یا هواپیما با توجه به ارزش بار تعیین می‌گردد؛ یعنی از فرستنده پرسیده می شود که ارزش ریالی بار چقدر است. سپس با توجه به مقدار قیمتی که شما اعلام می کنید، به ازای هر یک میلیون تومان، هزار تومان هزینه بیمه در نظر گرفته شده و با توجه به لیست بسته بندی، بیمه نامه صادر ودقیقا ترجمه میشود.
همچنین در فرودگاه، پس از انجام بازرسی های گمرک و تایید بار توسط گمرک بارنامه، با توجه به نوع بار و مشخصات آن صادر میگردد.

9. پیگیری پس از حمل بار با کشتی به کانادا و یا هواپیما

در آخرین مرحله پس از ارسال بار به کانادا ، شما می توانید با تماس با ما از طریق تلفن و یا شبکه های اجتماعی پیگیری لوازم و یا کالای تجاری خود را انجام دهید. پس از ارسال بار به کانادا، لینک پیگیری بار و شماره بارنامه برای شما ارسال خواهد شود.

 

فریت بار به کانادا و هزینه های آن

باید توجه داشت که هزینه ها با توجه به نوع بار، نوع حمل (هوایی-دریایی) ، ارزش کالای شما و سایر متغیرها متفاوت میباشد. ما پس از گرفتن این اطلاعات از شما قادریم هزینه ارسال کالا به کانادا را به طور شفاف به شما اعلام کنیم .

نکاتی که باید در رابطه با هزینه ی فریت بار توجه داشت:

قیمت فریت بار یا قیمت حمل بار هوایی خارجی و برآورد هزینه ارسال هوایی بار یا همان قیمت فریت بار نیازمند اطلاعات کافی در خصوص بار شماست.

نوع بار، وزن بار و امکان ارسال با خطوط هوایی متفاوت باعث شده تا برآورد هزینه حمل بار با هواپیما نیازمند اطلاعاتی از این دست باشد.

در هنگام استعلام قیمت از شرکت های فریت بار توجه کنید که پایین ترین قیمت لزوما به معنی بهترین گزینه نیست
به ازای هر یک متر مربع حجم، 167 کیلوگرم وزن حجمی در فریت بار هوایی لحاظ میشود.
پس از محاسبه حجم حقیقی و حجم واقعی بار برای کارگو هواپیما در فرودگاه امام خمینی، هرکدام که بیشتر باشد به عنوان وزن بارنامه یا Chargeable Weight )) در فریت بار هوایی لحاظ میشود.
توجه داشته باشید که متناسب با افزایش وزن نهایی بار، نرخ واحد کرایه حمل هوایی در فریت بار هوایی کاهش پیدا میکند. در اکثر موارد نرخهای هواپیمایی ها بر اساس وزنهای زیر 45 کیلو گرم ، 45 تا 100 کیلو گرم ، 100 تا
250 کیلو گرم ، 250 تا 500 کیلو گرم و… متفاوت است و با افزایش وزن محموله نرخ ” واحد ” کرایه حمل در خدمات فریت بار کاهش پیدا میکند. نکته ی قابل ذکر این است که عموما در فریت بار ارسال بار زیر 45 کیلوگرم به صرفه نیست.

نحوه محاسبه وزن و حجم بار

محاسبه وزن بارنامه در فریت بار هوایی (فریت هوایی) گاها موجب سردرگمی میشود. برای دقت در این موضوع مطلب زیر را با دقت مطالعه کنید:

در فریت بار هوایی (فریت هوایی) وزن حقیقی (Gross Weight) و وزن حجمی Volume weight بایستی مورد توجه دقیق قرار بگیرد.

وزن حقیقی: همان وزن واقعی است که در فرودگاه با روی باسکول رفتن بار مشخص میشود.
وزن حجمی: با توجه به ابعاد بار پس از بسته بندی مشخص میگردد
فرمول محاسبه وزن حجمی در قیمت هر کیلو بار هوایی:

هنگام ارسال بار به کانادا آیا میتوان بار را به تمام شهر های کانادا ارسال نمود؟
شهرهایی که بار را میتوان تحویل گرفت کجاست؟

مسافرین محترم باید توجه داشته باشند هنگام ارسال بار به کانادا، فریت بار به تمامی شهرهای کانادا امکان پذیر نیست و صرفا به شهرهایی ارسال میشود که فرودگاه بینالمللی داشته باشند.
از میان شهر های کانادا، شهرهای زیر دارای فرودگاه بین‌المللی می‌باشند:

ادمونتن (Edmonton)
هلیفکس (Halifax)
اوتاوا (Ottawa)
ونکوور ((Vancouver
کلگری ((Calgary
تورنتو (Toronto)
مونترال(Montreal)

زمان تقریبی رسیدن بار از ایران به کانادا؟

مدت زمان حمل بار ازایران به کانادا به صورت هوایی بستگی زیادی به ایرلاین و نوع ناوگان هوایی که داخلی یا خارجی باشد، دارد و معمولا بطور میانگین بین 5 الی 7 روز به طول خواهد انجامید. البته این تنها قسمتی از عوامل موثر در مدت زمان حمل هوایی به کانادا

و حمل بار از این کشور است. چرا که باید در بین شرکت حمل و نقل بین المللی و فروشنده نیز همکاری های لازم جهت ارسال کالا از مبدا اقدام گیرد.
با توجه به اینکه شهرهای ایرانی نشین کانادا اغلب دارای بندر هستند، ارسال بار به تورنتو ، ونکوور ، اتاوا و مونترال از طریق دریایی امکان پذیر است اما باید توجه داشت که این روش معایبی نیز دارد. از آنجایی که زمان حمل بار دریایی از کانادا بسیار بیشتر از زمان حمل هوایی است باید توجه داشت که اگر حجم و وزن محموله شما کمتر از ۱۵۰۰ کیلوگرم است، ارسال بار دریایی به کانادا برای شما مقرون به صرفه نیست و بهتر است شما از روش فریت بار هوایی به کانادا استفاده کنید چرا که مثلا ممکن است ارسال بار دریایی به تورنتو به طور تقریبی ۵۰ روز و ارسال بار دریایی به ونکوور ۶۵ روز به طول بیانجامد.

آیا برای ارسال بار از ایران به کانادا اگر من مسافر باشم و یا در ایران نباشم، شخص دیگری میتواند وسایل را برای من بفرستد؟

بله برای فرستادن بار از ایران به کانادا و یا هر نقطه ی دیگری از جهان نیازی به وجود خود شخص مالک نیست. همکاران و کارشناسان ما از بارهای شما بازدید میکنند و با توجه به نوع بار و حساسیت وسایل، در محل آنهارا بستهبندی میکنند، بار میزنند و تشریفات گمرکی را نیز انجام خواهند داد. لزومی برای حاضر شدن شخص مالک یا شخصی که بارها برای او به خارج از کشور ارسال میشود نیست اما پس از انجام امور بسته بندی و گمرکی برای بازرسی و نظارت باید شخصی تحت عنوان مسئول و صاحب بار در فرودگاه حضور یابد.

چه چیزهایی را میتوان به کانادا فرستاد؟

بعضی ازوسایل روزمره زندگی دارای خطراتی هستند که در هنگام فریت بار بر اساس قوانین کشور و یا بین المللی موجب خسارت جانی ، مادی یا معنوی به مسافرین یا پرسنل فرودگاه خواهد شد این وسایل جهت فریت بار به صورت هوایی ممنوع می باشد.
فرستادن وسایلی مثل وسایل منزل اگر دسته دوم باشد ، خشکبار( خشکباری که قابلیت سبز شدن نداشته باشند، بصورت بذر یا جوانه نباشند.) صنایع دستی، ظرف، کتاب، مبلمان، فرش،لباس، سبزیهای خشک شده، ….

چه مواردی جزو موارد ممنوعه برای ارسال بار به کانادا هستند؟

قوانین داخلی: وسایلی هستند که طبق قوانین حکومتی و محلی در کشور فرستنده ( و یا گیرنده) بنا بر قانون مجاز به حمل هوایی و یا خروج و یا وارد کردن آن به کشور نمی باشند. به علت فعالیت های گمرکات و تابع بودن ایرلاین ها از قوانین محلی و حکومتی ارسال اینگونه وسایل به وسیله هواپیما و با فریت بار ممنوع است. مانند اسلحه، مواد افیونی،…

قوانین بین المللی: طبق قوانین IATA که اکثر شرکت های هواپیمایی معتبر دنیا عضو این سازمان بین المللی می باشند بعضی از وسایل موجب ایجاد خسارت بالقوه و یا بالفعل به وسایل پروازی و یا فرودگاهی ، خدمه هواپیماها و فرودگاه ها و یا مسافرین می شود به علت این خطرات این گونه وسایل خارج از قوانین محلی و حکومتی در سرتاسر جهان جهت فریت بار و حمل هوایی ممنوع می باشد.

هرنوع باتری و یا وسایلی که با باتری کار میکنند و باتری آنها زمان فریت بار خارج نگردیده است
اسپری، لوازم آرایشی و بهداشتی مثل خمیر دندان، کرم ها، رژلب، شامپو، نرم کننده، …
مواد غذایی فاسد شدنی و بذرها و دانه ها و خشکباری که قابلیت سبز شدن دارند مثل لوبیا، نخود، عدس، … .
مواد غذایی و محصولاتی که منشا دامی داشته باشند
مانند کشک، چرم خام،…
ترشیجات
هر نوعی ازمایعات اعم از الکلی یا غیر الکلی مثل سرکه، آبلیمو،…

یخچال بخاطر گازی که در خود دارد و ممکن است در طول پرواز تکان و جابهجایی داشته باشد بسیار خطرناک است و به همین علت از موارد ممنوعه میباشد
کنسرویجات
انواع دارو ها؛ شامل انواع قرصها، شربتها، پمادها، …

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت هیرا فرابر افق میباشد.