Hira-Logo

 

فریت بار

 

فریت بار

فریت بار، فریت بار مسافری از جمله دغدغه های افرادی است که قصد مهاجرت یا سفر به خارج از کشور را دارند. زیرا تقریبا بیشتر افراد به وسایل شخصی و حتی به وسایل منزل خود تعصب و نیاز دارند و می خواهند تا لوازم خود را با بهترین کیفیت و کمترین قیمت برای آنها در کشور مقصد ارسال شود. این که چه چیزهایی و چه مقدار بار را می توانند با خود ببرنند؟ بار خود را از کجا ارسال کنند؟ ارسال بار مسافری با هواپیما چقدر می شود ؟ و یا فریت بار خود را با چه ایرلاینی انجام بدهند؟

همه اینها سوالاتی است که این افراد با خود می پرسند. در این مطلب ما قصد داریم تا اطلاعات بیشتری در مورد فریت بار و هر آنچه را که با آن در ارتباط است را با شما در میان بگذاریم. بهتر است ابتدا مطلب خود را با این سوال شروع کنیم:

فریت بار چیست؟

در صنعت حمل و نقل، فریت بار به حمل و ارسال بار مسافر در اشکال مختلف هوایی، زمینی و یا دریایی گفته می شود. در واقع فریت بار ماهیت تجاری ندارد و نوعی بار خصوصی مسافر است که از طریق گمرگ فرودگاه و با هزینه ای کم به کشور مورد نظر و یا همان مقصد ارسال می شود. فریت بار به جای اضافه بار بسیار مقرون به صرفه تر است. اگر چه حمل و نقل هوایی بار نسبت به حمل و نقل زمینی و دریایی، هزینه بیشتری دارد ولی به همان نسبت مزیت بار هوایی نیز بیشمار است. البته نکته مهم این است ک

ه برای ارسال بار هوایی باید بارنامه صادر شود.

بیشتر افراد فریت بار را با کارگو نیز می شناسند و فکر می کنند که هر دو آنها یکی است، درصورتیکه این تفکر کاملا اشتباه است. درحقیقت کارگو بار تجاری می باشد که برای ارسال آن از هواپیماهای مخصوص مانند هواپیماهای غول پیکر بلوگا استفاده می شود. برخی از تجار بین المللی، هنرمندان و صنعتگران برای ارسال نمونه کالاهای خود و یا کالاهای خریداری شده به کشور مقصد ، از طریق شرکت های هوایی اقدام می کنند. به این نوع محموله های باری که ماهیت تجاری دارند، کارگو می گویند.

مراحل فریت بار

فریت بار مسافری مراحل مختلفی دارد که لازم است چند روز قبل از تاریخ حرکت خود آنها را انجام دهید:

  1.  مراجعه به دایره فریت در فرودگاه بین المللی امام خمینی و درخواست ورود بار به محوطه از مسئول فریت
  2.  بسته بندی کالا : مهمترین قسمت ارسال هوایی کالا، بسته بندی و آماده سازی کالا می باشد. بسیار مهم است که کالاهای خود را به بهترین شکل ممکن بسته بندی کنید. زیرا در صورت عدم بسته بندی مناسب، احتمال اینکه کالای شما در طول پروژه حمل آسیب ببیند، بسیار زیاد است. بنابراین کالاهای خود را با ابزارهای بسته بندی مانند کارتن در صورت امکان کارتن 5 لایه، سلفون، نایلون های حباب دار با صرف زمان و حوصله، محکم بسته بندی کنید تا متضرر نشوید.

     

  3. حمل بار به دایره ارزیابی گمرک و انجام تشریفات گمرکی
  4. گرفتن پته سبز گمرکی از گمرک ایران و مراجعه به دفاتر شرکتهای حمل و نقل بار هوایی در جهت تهیه بارنامه و تگ بار
  5. مراجعه به دایره فریت جهت چسباندن تگ بار برروی کالا و اتمام کار

البته که این مراحل بسیار وقت گیر و خسته کننده است. بنابراین ما به شما پیشنهاد می

 

 کنیم تا برای فریت بار هوایی خود از شرکت حمل و نقل هوایی بین المللی هیرا کمک بگیرید. برای این کار تنها کافیست با کارشناسان دوره دیده و متخصص شرکت هیرا به شماره تلفن 44994800 تماس بگیرید تا در اسرع وقت برای بازدید و برآورد هزینه در محل شما حاضر شوند و مشاوره لازم در اختیار شما قرار دهند. البته تمامی موارد مشاوره و اعلام نرخ و ارزیابی بار فریت شما به صورت رایگان انجام می شود تا شما براحتی قادر به تصمیم درست در مورد فریت بار خود باشید.

بعد از تصمیم گیری شما نیروهای متخصص که تمامی دوره های بین المللی لازم از نظر هواپیمایی کشوری را گذرانده اند (نه کارگر) ، همراه متریال استاندارد بسته بندی بار هوایی، در محل شما اقدام به بسته بندی بار کرده و تضمین به سلامت رسیدن بار را به شما می دهند. بعد از پایان بسته بندی و اعلام رضایت شما مدارک لازم جهت گمرک اخذ و اقدام به حمل تا فرودگاه میشود و پس از انجام تشریفات گمرکی و اخذ جواز بارنامه حمل با مناسب ترین قیمت انجام خواهد شد. (لازم به ذکر است جهت اطمینان خاطر شما تسویه بعد از پایان کار انجام خواهد شد)
 

نکات مهم در مورد فریت بار مسافری

مسافرین عزیز قبل از انجام فریت بار حتما نکات مهم زیر را در نظر داشته باشید:

  1.  اگر شرکت هواپیمایی خاصی را برای مسافرت خود در نظر دارید، الزامی نیست که بار خود را نیز از طریق همان شرکت فریت کنید و می توانید شرکت هواپیمایی دیگری را انتخاب کنید.
  2. شرکت هایی را برای انجام فریت بار خود انتخاب کنید که دارای مجوز بوده و مکانی مشخص در فرودگاه داشته باشند. دقت داشته باشید که برای زدن بارنامه، هرگز پته سبز گمرکی را به افراد غیر مسئول تحویل ندهید.
  3. به یاد داشته باشید که هزینه اصلی که برای فریت بار پرداخت می کنید، بابت بارنامه است و آن را نیز باید با شرکتی که حمل آن را انجام می دهد، تسویه کنید. گمرک جمهوری اسلامی ایران  هیچ گونه هزینه ای برای انجام تشریفات گمرکی از شما دریافت نمی کند و تنها برای صدور پته کالای فریتی مبلغ هزارتومان را باید پرداخت کنید.
  4. به دلیل رقابت بین شرکت حمل و نقل هوایی، قیمت ها در مسیرهای مشخص با هم متفاوت است. بنابراین بهتر است که قبل از بارنامه زدن، قیمت ها را از آژانس های مختلف در مسیرهای مختلف استعلام بگیرد و سپس نسبت به آن اقدام کنید.

چه کالاهایی در فریت بار ممنوع می باشد؟

  1. هرگونه لوازمی مانند: اسپری, عطر, ادکلن, شامپو ها, انواع نرم کننده ها, انواع مواد آرایشی, الکل, ترشی جات ها و سرکه که ایمنی هواپیما را به خطر بیاندازد.
  2. اسلحه، کلت و هر گونه تجهیزات نظامی
  3. انواع فیلم، سی دی، دی وی دی که فاقد مجوز از وزارت ارشاد باشد.
  4. کالاهای گرانبهایی نظیر طلا و نقره، سنگ های قیمتی و لوازم آنتیک و عتیقه, نسخه های خطی, تابلو های منیاتوری, آثار هنری اصیل, قالی و قالیچه های قیمتی وهر گونه اشیاء تاریخی که جزئی از میراث و آثار فرهنگی و تاریخی کشور عزیزمان باشد.
  5. اسلحه ومهمات و تجهیزات نظامی
  6. خروج انواع  فیلم , سی دی و …. فقط با داشتن مجوز از وزارت ارشاد قابل ارسال می باشد.

کالاهای ممنوع در فریت بار

هزینه های فرودگاهی ورودی و انبارداری برای کالای مسافری در مقصد برای 100 کیلوگرم

هزینه های فرودگاهی فریت بار حدود 100 کیلوگرم برای ارسال به کشورهای مختلف متفاوت است. هزینه فرودگاهی برخی از کشورها به قرار زیر است:

  • کشورهای اروپایی برای کالای مسافری حدود 100 یورو
  • کشور کانادا برای کالای مسافری حدود 100 دلار کانادا
  • کشور انگلیس برای کالای مسافری حدود 150 پوند
  • کشور استرالیا برای کالای مسافری حدود 260 دلار استرالیا
  • کشور آلمان برای کالای مسافری حدود 50 یورو
  • کشور اتریش برای کالای مسافری حدود 60 یورو

مدارک لازم جهت فریت بار مسافری

کپی پاسپورت ، کپی بلیط ، کپی کارت ملی ، آدرس و تلفن مقصد توجه داشته باشید محدودیتی در مورد اتباع ایران یا خارج وجود ندارد و ده روز قبل از تاریخ سفر به فریت بار خود اقدام کنید.

مزایای فریت بار هوایی

1. فریت بار هوایی سریعترین گزینه حمل و نقل است.

آیا می خواهید کالاهای خود را به سرعت جابجا کنید؟ ارسال کالا با هواپیما بدون شک سریعترین حمل و نقل در مقایسه با حمل و نقل دریایی، زمینی یا ریلی می باشد. فریت بار هوایی به دلیل سرعت بالا، انتخابی مناسب برای ارسال کالا به خصوص برای مسافت های طولانیست. هواپیماهای باری عموماً با سرعتی تقریباً 900 کیلومتر در ساعت تردد می کنند. حمل و نقل کالاهای شما از یک قاره به قاره دیگر اغلب فقط چند ساعت طول می کشد.

2. فریت بار هوایی بسیار قابل اعتماد است.

آیا دریافت به موقع کالا، اولویت اصلی شماست؟ شما می توانید به انتخاب خود در ارسال کالا از طریق فریت بار هوایی اطمینان کنید. زیرا خطوط  هوایی مایلند تا با ارسال کالا در زمان تعیین شده، رضایت مشتری های خود را به دست آورند. حتی یک پرواز از دست رفته باعث تأخیر زیادی نمی شود زیرا بیشتر خدمات هوایی با برنامه روزانه و اغلب با پروازهای ساعتی انجام می شوند.

3. کالاهای خود را تقریباً در هر نقطه از جهان ارسال کنید.

آیا می خواهید کالاهای خود را به یک کشور خیلی کوچک و دور ارسال کنید؟ مسیرهای دریایی و ریلی معمولاً شامل مسیرهای پر رفت و آمد و مرسوم می شوند و کشورهای کوچکتر دنیا و دور افتاده در مسیر آنها قرار نمی گیرد. در صورتیکه بسیاری از شرکتهای هواپیمایی، شبکه بزرگی از مقصدها را دارا می باشند که تقریباً کل جهان را پوشش می دهند. این بدان معناست که با ارسال هوایی بار می توانید کالاهای خود را تقریباً به هر نقطه از جهان ارسال کنید.

4. فریت بار به صورت هوایی بسیار ایمن است.

آیا نگران آسیب دیدن یا سرقت کالاهای خود هستید؟ از آنجا که فریت بار هوایی غالباً برای محموله های با ارزش استفاده می شود ، ایمنی از اهمیت بالایی برخوردار است. در فرودگاه، کالاها به دقت کنترل شده و به سرعت بارگیری می شوند و به همین دلیل خطر آسیب و سرقت کالاهای شما را تهدید نمی کند.

انواع فریت بار

  • فریت بار لوازم دانشجویی : اکثر دانشجویان خارج از کشور تصمیم می گیرند تا به دلایل مختلف تمام وسایل شخصی و لوازم ضروری زندگی را با خود به کشور مقصد ببرند. زیرا آنها برای خرید این وسایل در آنجا بایستی علاوه بر هزینه زیاد، وقت زیادی را نیز برای تهیه آنها صرف کنند. از این رو آنها در هنگام خروج از کشور، بار زیادی را نیز با خود به همراه دارند. از این رو برای فریت بار لوازم دانشجویی کافیست با کارشناسان دوره دیده و متخصص شرکت هیرا تماس بگیرید تا در اسرع وقت برای بازدید و برآورد هزینه در محل شما حاضر شوند و مشاوره لازم را در اختیار شما قرار دهند.

 

  • فریت بار مهاجر : اگر قصد مهاجرت به یکی از کشورهای خارجی را دارید، مطمئنا تعیین تکلیف لوازم منزل از موضوعاتی است که فکر شما را درگیر خود می کند. فریت بار مهاجر یکی از خدمات مهم شرکت هیرا می باشد. نیروهای متخصص شرکت با متریال های استاندارد، وسایل شما را در منزل بسته بندی کرده و سلامت بار را به شما در کشور مقصد تضمین می دهند. بعد از پایان بسته بندی و اعلام رضایت شما مدارک لازم جهت گمرک اخذ و اقدام به حمل تا فرودگاه می شود و پس از انجام تشریفات گمرکی و اخذ جواز بارنامه حمل با مناسب ترین قیمت انجام خواهد شد.

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت هیرا فرابر افق میباشد.