Hira-Logo

فریت بار مهاجر

اگر شما نیز قصد مهاجرت از ایران را دارید، مطمئنا با مشکلات آن نیز آشنا هستید. معمولا مهاجرین بعد از گذراندن پروسه زمانبر و خسته کننده دریافت ویزا، پاسپورت و در نهایت بلیط، این سوال را از خود می پرسند که چگونه در مهاجرت لوازم منزل را ببریم؟ آیا فرستادن لوازم و اسباب و اثاثیه منزل به خارج به صرفه است یا خیر؟ برای ارسال بار به خارج به کجا مراجعه کنیم؟

مسلما با کمی تحقیق در سایت های مختلف با کلماتی نظیر فریت بار مهاجر و ارسال بار هوایی آشنا می شوید. در این مطلب ما قصد داریم تا همه چیز را در مورد فریت بار مهاجر بیان کنیم؟ اینکه ارسال بار مهاجر شامل چه مراحلی می شود؟ چه وسایلی جزو فریت لوازم منزل مهاجر قرار می گیرد و چه وسایل ممنوعه ای جزو فریت بار مهاجر نمی باشد؟

 

فریت بار مهاجر چیست؟

ارسال لوازم منزل به خارج از کشور را از طریق هوایی، زمینی و دریایی، فریت بار مهاجر می گویند. با توجه به محدودیت هواپیما، مهاجرین و مسافرین نمی توانند بار زیادی را با خود ببرند و برای اضافه بار خود نیز باید هزینه زیادی را پرداخت کنند. اینجاست که فریت بار مهاجر می تواند انتخابی مناسب و عالی باشد. زیرا تفاوت هزینه فریت بار با اضافه بار بسیار زیاد است و ارسال بار به خارج کاملا به صرفه می باشد. به همین منظور تسهیلاتی فراهم شده است تا بارهای زیاد شما مسافر عزیز از طریق فریت ارسال گردد که مبلغ آن به مراتب پائین تر از قیمت اضافه بار پرداختی است. لازم به ذکر است، این تسهیلات فقط به مسافرانی داده می شود که دارای بلیط و پاسپورت باشند. اگرچه فریت بار به خارج و حمل هوایی بار مهاجر با هواپیما نسبت به ارسال بار مهاجر از طریق زمینی و یا هوایی گرانتر است ولی به دلیل امنیت بیشتر و سالم رسیدن وسایل به مقصد ارزش هزینه بیشتر را دارد.

 

برای فریت بار مهاجر به کجا مراجعه کنیم؟

مهاجرین عزیز می توانند برای ارسال لوازم منزل به خارج از طریق فریت بار به شرکت های حمل و نقل هوایی مراجعه کنند. این که چه روندی باید طی شود تا فرآیند فریت بار به خارج به درستی و با کمترین خطا انجام شود، نیازمند دریافت مشاوره از آنها می باشد. این شرکت ها در کلیه فرآیند ارسال لوازم منزل به خارج از کشور، از بسته بندی لوازم و اسباب و اثاثیه گرفته تا محاسبه وزن بار و محاسبه هزینه‌ فریت بار به شما مسافران عزیز کمک می‌کنند.

افرادی که قصد مهاجرت و فریت بار به خارج را دارند باید به خاطر داشته باشند که یک دسته از وسایل و لوازم منزل از قبیل یخچال، فریزر، لوازم آریشی، مواد آتش‌زا و انواع باتری امکان حمل و ارسال بار هوایی برای آنها اصلا وجود ندارد.

مطالعه بیشتر: راهنمای بسته بندی بار هوایی (فریت بار و کارگو) : وزن، هزینه و…

مراحل ارسال بار به خارج

اگر می خواهید بار شما زودتر از خودتان در مقصد باشد بسته به مسیر پروازی (اروپا یا کانادا و آمریکا؛ استرالیا … می روید) چند روز قبل از تاریخ حرکت خود با شرکت هیرا تماس بگیرید.

  • بسته بندی لوازم و اسباب و اثاثیه منزل

بسته بندی لوازم منزل مهاجر یکی از خدمات شرکت هیرا است. به یاد داشته باشید که بسته بندی اصولی بار در ارسال بار به خارج از مهمترین نکات کلیدی در امر مهاجرت به شمار می آید و لازمه ی آن، توجه و دقت زیاد است. زیرا بسته بندی استاندارد در فریت بار به خارج و فرستادن لوازم و اسباب و اثاثیه منزل به خارج تاثیرگذار است و کالاها را در هنگام جا به جایی و حمل و نقل از خطر آسیب دیدگی حفظ می کند.

توجه : برای انجام تشریفات گمرکی فریت بار مسافری حضور شخص مسافر یا اقوام نزدیک الزامی می باشد شرکت هیرا جهت رفاه شما مسافر عزیز مراحل فریت بار شما، مراحل بعدی که در ادامه آمده است را بدون حضورتان انجام دهد.

  • بردن بار به دایره ارزیابی گمرک و انجام تشریفات گمرکی فرودگاه امام خمینی
  • گرفتن پته سبز گمرکی و مراجعه به دفاتر شرکت های حمل و نقل بار هوایی در بیرون از فریت جهت گرفتن بارنامه و تگ بار
  • مراجعه به دایره فریت جهت چسباندن تگ بار بر روی کالا و اتمام کار

نکاتی که هنگام  فریت بار به خارج باید بدانید

  • مسافری که شرکت هواپیمایی خاصی را برای مسافرت خود انتخاب می کند می تواند با شرکت هواپیمایی دیگری با قیمت مناسب تری بار خود را فریت نماید و حق انتخاب با خود مسافر می باشد.
  • از دادن پته سبز گمرکی به افراد غیر مسئول برای زدن بارنامه جداٌ خودداردی نمائید و حتماً شرکت هایی را که دارای مجوز می ‌باشند را برای این کار انتخاب کنید.
  • هزینه اصلی فریت بابت بارنامه می‌ باشد .
  • به دلیل رقابت بین شرکت های حمل و نقل هوایی، قیمت ها در مسیرهای مشخص با هم متفاوت هستند. بنابراین بهتر است که قبل از بارنامه زدن، قیمت ها را از آژانس های مختلف استعلام بگیرید و سپس نسبت به آن اقدام کنید.
  • از آوردن کالاهایی که ارسال آنها ممنوع می‌باشد خودداری نمایید تا در سالن فریت دچار مشکل نگردید.

لیست کالاهای ممنوع الصدور در ارسال بار به خارج

  • خروج اشیاء عتیقه، آثار هنری اصیل، کتاب های خطی و چاپ سنگی، قطعات خوشنویسی شده، اوراق مینیاتور و مصنوعات طلا و نقره، سنگ های قیمتی، ارز، ریال ایران، تابلوهای نقاشی اصل، قالی و قالیچه دستبافت عتیقه و هر نوع اشیای تاریخی و میراث فرهنگی ممنوع است. خروج اسلحه و مهمات و تجهیزات نظامی از کشور ممنوع است.
  • خروج هر نوع فیلم، نوار، سی دی و تابلوهای نقاشی فقط با مجوز وزارت ارشاد ارسال می گردد.
  • ارسال برخی از وسایل هم به دلیل اینکه برای ایمنی هواپیما خطر ایجاد می کند، ممنوع می باشد از قبیل: عطر، ادکلن، اسپری، شامپو، نرم کننده ها، مواد آرایشی، الکل، شربت، آبلیمو، سرکه، ترشیجات.

 

در پایان امیدواریم توانسته باشید جواب تمام سوالات و مجهولات خود را در مورد چگونگی حمل و نقل بار مهاجر به دست آورید. شرکت هیرا با بهره گیری از نیروهای متخصص و آموزش دیده دارای مجوزهای بین المللی مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری در امر بسته بندی بار هوایی و انواع کالا شامل لوازم منزل (ظروف، لوازم شخصی، مبلمان و میز و صندلی، بوفه و کنسول، تابلو و فرش و…) جهت فریت بار مهاجر در محل شما ارائه خدمات نموده و به سلامت رسیدن ارسال بار هوایی شما را تضمین می نماید. توجه داشته باشید شرکت هیرا به منظور آسایش و کمتر نمودن دغدغه های شما در امر فریت بار تمامی خدمات مشاوره و بازدید، ارزیابی بار و ارایه قیمت را به صورت حضوری و رایگان انجام خواهد داد.

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت هیرا فرابر افق میباشد.