Hira-Logo

حمل هوایی خودرو و لوازم خودرویی

حمل یک خودرو در سراسر کشور و حتی به خارج از کشور ممکن است بسیار سخت به نظر برسد اما اصلا اینطور نیست. شما برای ارسال خودرو خود از نقطه ی مبدا تا نقطه مقصد گزینه های مختلفی نظیر ارسال خودرو با هواپیما، حمل خودرو با قطار و در آخر ارسال خودرو با کشتی در پیش رو دارید. البته اینکه کدام یک از گزینه ها را انتخاب کنید، کاملا به شرایط شما و مقصد بستگی دارد. هر کدام از این گزینه ها دارای مزایا و معایبی هستند. ارسال خودرو با هواپیما سریعترین و ایمن ترین روش به نظر می رسد و حمل خودرو با قطار مقرون به صرفه ترین گزینه می باشد.

ارسال خودرو با هواپیما یا قطار، کدام بهتر است؟ این سوال شاید مثل بسیاری از افراد، سوال شما نیز باشد. اگر شما نیز به هر دلیلی مایلید تا خودروی خود را به نقطه مقصد ارسال کنید، بهتر است قبل از حمل و نقل، گزینه های ارسال خودرو با هواپیما و یا قطار را مورد بررسی قرار بدهید.

ارسال خودرو با هواپیما(فقط به خارج ازکشور)

استفاده از هواپیما برای حمل و نقل خودرو در سراسر کشور معمولاً از هزینه بالایی برخوردار است و البته که این یک گزینه مناسب برای افراد خاص می باشد. ایمنی، سرعت و اطمینان از جمله مزایای ارسال خودرو با هواپیما محسوب می شود و شاید به همین دلیل است که صاحبان خودروهای لوکس و با ارزش، هزینه ی گزاف ارسال خودرو با هواپیما را به جان می خرند و ارسال بار هوایی را به زمینی ترجیح می دهند.

حمل هوایی خودرو و لوازم خودرویی از کلیه کشورها (چین، کره جنوبی، آلمان، فرانسه، دبی و …) به ایران را به ما بسپارید. کارشناسان شرکت هیرا آمادگی تحویل خودرو از درب محل یا کارخانه، انجام تشریفات گمرک در فرودگاه و ارسال با هواپیما در سریعترین زمان ممکن را دارند و در صورت نیاز قادرند کارهای ترخیص را نیز انجام داده و خودروی شما را در محل یا انبار به شما تحویل دهند. عودت قطعات و خودروهایی که از ایران جهت تست های ایمنی و بین المللی و یا شرکت در نمایشگاه به سایر کشورها ارسال شده است توسط حمل و نقل هوایی بین المللی هیرا انجام می شود.

ارسال خودرو با هواپیما

مزایای ارسال خودرو با هواپیما

  • سرعت : سرعت را می توان از مهمترین مزایای ارسال خودرو با هواپیما نام برد. سریعترین راه برای حمل و نقل خودرو و تنها راه حمل وسیله نقلیه در مسافت طولانی و در فاصله زمانی کمتر از یک یا دو روز است.
  • ایمنی : حمل و نقل خودروهای نادر، گران قیمت و بسیار با ارزش از طریق هواپیما ایمن ترین روش به نظر می رسد. مسلما برای صاحبان این خودروها که می خواهند وسیله ای بسیار باارزش و آنتیک را ارسال کنند، ایمنی خودرو برای آنها از هر چیزی مهمتر است. واضح است که باید برای آن هزینه غیر متعارفی نیز پرداخت کنند.

 

معایب ارسال خودرو با هواپیما

  • اگر چه حمل هوایی خودرو از حمل و نقل ریلی با قطار یا دریایی سریعتر می باشد اما در بسیاری موارد، ارسال خودرو با هواپیما نیز به هر دلیلی می تواند زمانبر و طولانی باشد.
  • محدودیت شرکت های هواپیمایی را می توان از معایب ارسال خودرو با هواپیما نام برد. به این معنا که شاید شما براحتی و در کوتاهترین زمان ممکن نتوانید خودروی خود را به هواپیمایی تحویل دهید تا برای شما ارسال کنند زیرا آنها محدودیت بار دارند و انجام آن ممکن است زمانبر یاشد. درصورتیکه حمل و نقل ریلی گسترده تر است و در زمان کوتاهتری می توانید خودروی خود را ارسال کنید.

 

حمل خودرو با قطار

علی رغم اینکه حمل خودرو با قطار چندان مرسوم نیست اما حمل خودرو را با قطار می توان یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه ها برای حمل و نقل یک خودرو به خصوص در مسافت های طولانی نام برد. معمولا افرادی که از نظر زمانی مشکل ندارند و می خواهند هزینه کمتر و مناسبی پرداخت کنند، حمل خودرو با قطار را ترجیح می دهند. در حمل و نقل ریلی، خودرو را بر واگن‌های خودروبر سوار می‌کنند. این واگن‌ها ی خودبر دو طبقه است و قابلیت جابه جایی 10 تا 12 تا ماشین را دارد.

 

مزایای حمل خودرو با قطار

  • هزینه کم : با اطمینان می توانیم بگوییم که هزینه ارزان و کم از مهمترین مزایای ارسال خودرو با قطار می باشد. شما می توانید با کمترین هزینه خودروی خود را تحویل داده و در مقصد سالم تحویل بگیرید. برای انجام این کار کافیست برای خودروی خود از طریق آژانس های مسافرتی و یا از طریق اینترنتی از سایت شرکت رجا raja.ir بلیط تهیه کنید و چند ساعت قبل از حرکت قطار، خودروی خود را به انبار تحویل بدهید.
  • گستردگی حمل و نقل ریلی : حمل و نقل ریلی در ایران بسیار گسترده است و محدودیت بسیار کمی وجود دارد. بنابراین اگر تصمیم به مسافرت دارید و نمی خواهید مسیر طولانی را رانندگی کنید، براحتی و بدون هیچ محدودیتی می توانید برای خود و خودرویتان بلیط تهیه کرده و سفری ایمن و با آرامش را تجربه کنید.

 

معایب حمل خودرو با قطار

از مهمترین معایب حمل خودرو با قطار این است که شما نمی توانید خودروی خود را به سراسر کشور ارسال کنید. حمل و نقل ریلی در ایران تنها برای مسیرهای مشخصی مانند یزد، مشهد ، شیراز، تبریز، اهواز و …  در دسترس  و برای شهرهای شمالی امکان پذیر نمی باشد.

 

نکات مهم در مورد حمل خودرو با قطار

  1. در هنگام تحویل ماشین به راه آهن، مدارک شناسایی، کارت ماشین و سند خودرو الزامیست.
  2. حتما باید خودروی خود را بیمه کنید و هزینه آن نیز متغیر است و بستگی به ارزش ماشین شما دارد.
  3. ارتفاع خودرو نباید از از ۱۵۸ سانتی‌متر و عرض آن تا ۱۸۰ سانتی‌متر بیشتر باشد
  4. از آنجا شرکت ریلی هیچ گونه مسوولیتی درباره ی حفظ و نگهداری وسایل داخل ماشین ندارد، بهتر است وسایل با ارزشی مانند اسناد، مدارک مهم، تجهیزات پزشکی و همچنین لوازمی که برایتان از لحاظ معنوی بسیار مهم است را در داخل خودرو جای نگذارید.
  5. برای ایمنی بیشتر باید بنزین از یک چهارم باک کمتر باشد. همچنین لازم است تا سر باتری های خودرویتان را بردارید.
  6. برای جلوگیری از هرگونه خسارت موجود از خودروی خود عکس بگیرید تا اگر احیانا به خودروی شما آسیبی رسید، بتوانید ادعای خود را ثابت کنید.
  7. شما باید صاحب خودرو باید ظرف 24 ساعت بعد از رسیدن خودرو به مقصد با ارائه کارت ماشین و کارت شناسایی معتبر خودروی خود را تحویل بگیرد. در غیر این صورت بایستی هزینه پارکینگ پرداخت کند.
  8. لاستیک و باتری خودروی خود را قبل از تحویل به انبار راه آهن بررسی کنید. مطمئن شوید که تایرها و باتری خودروی شما در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشد تا هنگام ورود وسیله نقلیه به پایانه انتهایی، همه چیز خوب پیش برود.

 

 

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت هیرا فرابر افق میباشد.