Hira-Logo

فریت بار فرودگاه امام (شماره + آدرس قسمت بار و …)

چند سالی است که فرودگاه بین المللی امام خمینی به قطب اصلی پروازهای بین المللی ایران مبدل شده است. خدمات فرودگاهی، خدمات رفاهی و قسمت بار و توشه از جمله امکانات پیشرفته فرودگاه بین المللی امام می باشد که در جهت رضایت مسافران ارائه می شود. در قسمت بار و توشه، قسمتی به نام خدمات فریت بار وجود دارد که مسافران با آن در ارتباط خواهند بود. مسافران عزیز باید برای ارسال بار اضافی خود به قسمت فریت بار فرودگاه امام مراجعه کنند.

آدرس قسمت بار فرودگاه امام

فرودگاه، در جنوب شرقی تهران، کیلومتر ۳۰ آزاد راه تهران- قم و در بزرگراه خلیج‌فارس قرار گرفته است و ترمینال بار فرودگاه کنار ترمینال مسافری قرار دارد. مسافرین برای ارسال بار مسافری و لوازم منزل باید به دایره فریت مسافری و صادرکنندگان بار تجاری باید به قسمت صادرات تجاری گمرک (کارگو) فرودگاه امام خمینی مراجعه کنند.

تسهیلات فریت بار فرودگاه امام تنها شامل حال مسافرانی شود که با در دست داشتن بلیط و پاسپورت، خودشان به قسمت فریت بار فرودگاه امام مراجعه کنند.

 

فریت بار فرودگاه امام

مراحل فریت بار از فرودگاه و هزینه فریت بار فرودگاه بین المللی از جمله مواردی است که در ادامه اطلاعات بیشتری از آن در اختیار شما مسافرین عزیز قرار خواهیم داد.

مراحل فریت بار از فرودگاه امام خمینی

  • مسافران عزیز باید چند روز قبل از پرواز به قسمت فریت بار فرودگاه امام مراجعه کرده و از مسئول فریت، مجوز ورود بار به محوطه را دریافت کنند.
  • سپس لازم است تا بارهای بسته بندی شده خود را برای بازدید و بررسی به قسمت ارزیابی گمرک حمل کنند.
  • درادامه مسافران باید بعد از دریافت پته سبز گمرکی برای اخذ بارنامه و تگ بار به شرکت های حمل و نقل هوایی مراجعه کنند.
  • و در آخر مسافران برای نصب تگ بر روی بارهای بسته بندی شده تحویلی به فریت بار فرودگاه امام مراجعه کنند.

 

البته که این مراحل بسیار وقت گیر و خسته کننده است. برای فریت بار خود با کارشناسان دوره دیده و متخصص از شرکت حمل و نقل هوایی بین المللی هیرا به شماره تلفن ۴۴۹۹۴۸۰۰ تماس بگیرید تا در اسرع وقت برای بازدید و برآورد هزینه فریت بار در محل شما حاضر شوند و مشاوره لازم در اختیار شما قرار دهند. مشاوره و اعلام نرخ و ارزیابی بار فریت شما به صورت رایگان انجام می شود تا شما براحتی برای فریت بار خود تصمیم بگیرید.

 

هزینه فریت بار فرودگاه بین المللی

تعیین هزینه فریت بار به نوع بار، وزن بار و اینکه بار شما با چه خطوط هوایی ارسال می شود، بستگی دارد. اگر بخواهیم کامل تر بیان کنیم برای محاسبه وزن بارنامه، بایستی وزن حقیقی و حجمی فریت بار به دقت انجام بگیرد. بعد از تعیین شدن هر دو وزن، هر کدام بیشتر بود به عنوان وزن بارنامه تعیین می گردد.

وزن حقیقی: وزن واقعی بسته ی فریت که از روی باسکول مشخص می شود.

وزن حجمی: برای تعیین کردن وزن با توجه به ابعاد بیرونی به سانتی متر و طبق فرمول زیر انجام می گیرد.

ارتفاع*طول*عرض/6000

 

چند نکته مهم در خصوص فریت بار از فرودگاه امام

  • برخی از مسافرین تصور می کنند که حتما باید بارشان توسط همان شرکتی که برای مسافرت انتخاب کرده اند، فریت شود. باید بگوییم که اصلا این گونه نیست و مسافر می تواند هر شرکت هواپیمایی را برای فریت بار خود انتخاب کند.
  • مسافران دقت داشته باشند که درجهت فریت بار از فرودگاه امام خمینی با شرکت هایی که دارای مجوز بوده و مکانی مشخص در فرودگاه دارند، قرارداد ببندند و برای زدن بارنامه، هرگز پته سبز گمرکی را به افراد غیر مسئول تحویل ندهند.
  • به یاد داشته باشید که هزینه اصلی که برای فریت بار فرودگاه امام پرداخت می کنید، بابت بارنامه است و آن را نیز باید با شرکتی که حمل آن را انجام می دهد، تسویه کنید. گمرک جمهوری اسلامی ایران  هیچ گونه هزینه ای برای انجام تشریفات گمرکی از شما دریافت نمی کند و تنها برای صدور پته کالای فریتی مبلغ هزار تومان را باید پرداخت کنید.
  • به مسافرین پیشنهاد می شود که در انتخاب شرکت هوایی عجله نکنید. بهتر است برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد هزینه ها، تعرفه ها و لیست کالاهای ممنوعه، به وب سایت شرکت های مختلف مراجعه کنید. سپس هزینه های مربوط به هر شرکت را یادداشت کرده و برای پاسخگویی به سوالات خود مستقیماً با شرکت مورد نظر تماس بگیرید. در انتها پس از جمع آوری تمام اطلاعات مورد نیاز، می توانید تصمیم بگیرید که با کدام شرکت برای فریت بار خود اقدام کنید.
  • قبل از بسته بندی بار با تلفن قسمت بار فرودگاه امام و یا شرکت های حمل و نقل هوایی تماس گرفته و  لیست کاملی از کالاهایی که ارسال آنها از طریق فریت ممنوع می باشد را تهیه کنید تا در گمرک با مشکلی روبرو نشوید.

 

چه کالاهایی ارسال آنها از طریق فریت بار فرودگاه ممنوع می باشد؟

  • اشیاء عتیقه، آثار هنری اصیل، کتاب های خطی و چاپ سنگی، قطعات خوشنویسی شده، اوراق مینیاتور و مصنوعات طلا و نقره، سنگ های قیمتی، ارز، ریال ایران، تابلوهای نقاشی اصل، قالی و قالیچه دستبافت و بطور کلی هرگونه عتیقه و اشیای تاریخی و میراث فرهنگی
  • اسلحه، مهمات، تجهیزات نظامی و هر گونه مواد محترقه
  • هر نوع فیلم، نوار، سی دی و تابلوهای نقاشی که فاقد مجوز وزارت ارشاد جمهوری اسلامی باشد.
  • هرگونه لوازم آرایشی مانند عطر، ادکلن، اسپری، شامپو، نرم کننده ها و مایعاتی نظیر الکل، شربت، آبلیمو، سرکه و ترشیجات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت هیرا فرابر افق میباشد.