Hira-Logo

فریت بار مسافری دقیقا چیست؟

قصد ارسال بار از ایران به خارج از کشور را دارید؟ در جست و جو ها و یا از دوستانتان نام فرودگاه امام خمینی تهران را شنیدید؟ در این نوشتار با ما همراه باشید تا از صفر تا صد فریت بار از فرودگاه امام خمینی برای شما بگوئیم.

فرض کنیم شما مهاجر کانادا هستید و قصد دارید علاوه بر میزان مجاز حمل باری که در بلیط هواپیمایی درج شده بار بیشتری با خود به کشور مقصد ببرید، اصلا می‌خواهید تمام اسباب اثاثیه منزلتان را ببرید. از مبل گرفته تا تلویزیون، وسایل آشپزخانه، قاشق ها و بشقاب های جهیزیه! و …

باید چکار کنید؟ باید این وسایل را با خود به فرودگاه بکشید و جریمه واقعا سنگین اضافه بار بدهید؟ یا بی‌خیال انتقالشان بشوید؟

نگران نباشید! خبر خوب اینکه پس از مطالعه‌ی این مطلب شما خواهید فهمید چطوری با صرف کمترین هزینه ممکن، راحت ترین و امن‌ترین روش همه‌ی وسایل منزل خود را با خود به هرکجای دنیا که خواستید ببرید.

 

فریت بار مسافری چیست؟

در ابتدا اگر موافق باشید از توضیح خود فریت بار شروع کنیم که اصلا فریت بار چیست؟ به چه دردی می‌خورد؟ فریت مسافری چه فرقی با فریت معمولی دارد؟ موافقید؟ پس بهتون پیشنهاد می‌کنم ویدئو زیر را که کارشناس فروش شرکت هیرا در آن به توضیح فریت بار مسافری پرداخته است رو حتما تماشا کنید

همونطور که تو ویدئو گفته شد محدودیت هایی از جانب ایرلاین ها برای انتقال بار همراه مسافر در حمل و نقل هوایی وجود دارد، این محدودیت‌ها برای مسافرت کوتاه مدت و تفریحی مشکلی ایجاد نمی‌کند چون چند دست لباس و شارژر موبایل و مسواک و امثالهم برای همراه داشتن در  مسافرت های کوتاه مدت و تفریحی جواب نیاز های آدم را می‌دهد. اما وقتی کارهای مهاجرت و یا تحصل و اقامتتون تو یک کشور خارجی را انجام دادید و قصد عزیمت کردید اونموقع شاید 40-50 کیلو میزان بار مجاز تو پروازتون کفاف نیازتان را ندهد! مبل راحتی و تلویزیون شما تو چمدانتون جا نمی‌شود و باید جریمه اضافه بار بدهید که در آن صورت انتقال لوازمتون کار به‌صرفه‌ای نخواهد بود! نگران نباشید، قریت بار مسافری برای اینجور موقع هاست، کسانیکه قصد مهاجرت یا مسافرت بلند مدت به کشور دیگری ای را دارند می‌توانند بدون پرداخت هزینه‌های گمرکی لوازم منزل و شخصی‌ای که در کشور مبدأ استفاده می‌کردنند رو با هزینه ی بسیار مقرون به صرفه با خودشون به کشور مقصد ببرند.

 

اولین مرحله فریت بار؛ انتخاب یکی از شرکت های خدمات بار هوایی

پس از آشنایی با مقوله فریت بار مسافری و تصمیم بر انتقال لوازم به خارج از کشور، اولین قدم چیست؟ اسباب اثاثیه منزلمان را با کمک چند نفر به فرودگاه ببریم و بگوئیم قصد فریت کردن بارمان را داریم؟ خدمتان عرض کنم که به لطف شرکت های ارائه دهنده خدمات بار و سرویس های ارائه شده توسط این شرکت ها کار را برای شما بسیار آسان و کم هزینه تر کرده است. با تماس با یک شرکت معتبر ارائه دهنده خدمات بار هوایی شما می‌توانید در وقت و هزینه خود صرفه‌جوئی نموده و خدمات جانبی و بعضاً رایگان را نیز دریافت کنید. شرکت هیرا با سابقه و تجربه‌ای که در زمینه حمل هوایی بار دارد به کمک خداوند متعال توانسته است علاوه بر تصاحب بخش قابل توجهی از بازار حمل هوایی، رضایت حداکثری مشتریان را نیز کسب نماید و این رضایت شماست که ارزشمندترین سرمایه برای ما محسوب می‌شود.

هزینه فریت بار

هزینه و تعرفه فریت بار مسافری به متغیرهایی همچون وزن بار، نوع بار، فرودگاه مقصد و ایرلاینی که با آن بار حمل می‌شود بستگی دارد.

قیمت هر کیلو بار هوایی نیز هر چه مقدار بار افزایش یابد تعرفه هر کیلو کاهش می‌یابد.

مثال فرضی:  برای مثال اگر فرضاً قیمت ارسال بار از 1 تا 100 کیلو برای هر کیلو 3 دلار باشد، از 100 تا 300 کیلو  برای هر کیلو 2.5 دلار! پس هرچقدر وزن بالاتر برود قیمت هرکیلو بار هوایی کاهش پیدا می‌کند.

دو نوع وزن ملاک در صنعت هوایی داریم: وزن حجمی و وزن باسکولی. وزن باسکولی همان جرم بار است اما وزن حجمی وزن اشغال کننده بار است.

هر کدام از این وزن ها بیشتر باشد همان ملاک اصلی برای محاسبه هزینه ارسال بار به خارج از کشور خواهد بود.

شما می‌توانید از طریق صفحه «استعلام نرخ حمل» بصورت رایگان هزینه تقریبی فریت بار لوازمتان را بسنجید.

شما همچنین می‌توانید  با شرکت هیرا تماس بگیرید تا کارشناسان ما بصورت رایگان بار و محموله شما را در محل شما ارزیابی کنند و مشورت های لازم را به صورت حضوری دریافت نمائید.

بسته بندی فریت بار

خب بعد از اینکه تصمیم گرفتید لوازم منزل و اسباب اثاثیه‌تان رو هم با خودتان ببرید قدم بعدی بسته‌بندی کردن وسایلتان می‌باشد. از آنجایی که جابجایی داخلی ندارید و جابجایتون خارجی هست، روش بسته‌بندی هم با بسته‌بندی بار برای انتقال درون شهری یا برون شهری فرق می‌کند. شرکت هایی که کار اسباب کشی انجام می‌دهند نمی‌توانند استانداردهای حمل هوایی را در بسته‌بندی رعایت کنند و متریال بسته‌بندی هوایی نیز با بسته‌بندی بار جهت حمل داخلی و زمینی متاوت است، بسته‌بندی بار باید استاندارد های لازم برای ارسال بار توسط هواپیما را داشته باشد تا امکان آسیب به لوازمتان در حمل هوایی تقریبا به صفر برسد.

بسته‌بندی بار هوایی یک تخصص است و خوشبختانه شرکت هیرا بسته بندی بار هوایی را نیز انجام می‌دهد و پرسنل ما در این حوزه آموزش دیدند و مجوز انجام خدمات بسته بندی را از سازمان هواپیمایی کشوری  اخذ کردند و شما می‌توانید با خیال راحت انجام این امر را به ما بسپارید.

حمل بار به فرودگاه امام خمینی

خب چرا اصلا فرودگاه بین‌المللی امام خمینی؟ در حال حاظر ارسال بار هوایی در ایران به خارج از کشور فقط از طریق این فرودگاه انجام می‌شود.

زیرا فرودگاه بین‌المللی امام خمینی هم دارای گمرک بین‌المللی است و هم پروازهای بین‌المللی در آن انجام می‌شود. در گذشته فرودگاه های شیراز و مشهد و اهواز نیز در این حوزه فعال بودند و فریت بار از فرودگاه شیراز و فرودگاه مشهد و همچنین فرودگاه اهواز نیز انجام می‌شد.

پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی یا همان گارگو ترمینال فرودگاه امام سالانه قادر است بیش از 40هزار تن بار را جابه‌جا نمائد.

فریت بار مسافری، ارسال کالاهای تجاری و هر نوع حمل هوایی بین‌المللی از ایران به خارج از کشور از طریق باربری فرودگاه امام خمینی انجام می‌شود.

در این مرحله بار شما در گمرگ فرودگاه امام بررسی می‌شود و از جلوی انتقال موارد ممنوعه فریت گرفته می‌شود. همچنین خدمات بار فرودگاه امام شامل بسته بندی، نگهداری، تفکیک، تحویل‌گیری و تحویل‌دهی کالاهای صادراتی و ترانزیت نیز می‌شود.

شایان ذکر است شرکت هیرا با در اختیار داشتن پیکاپ شهری توانایی حمل بار شما تا فرودگاه امام خمینی جهت فریت و صادرات را دارد و لازم به انجام هیچ اقدامی از سوی شما نیست. همچنین تشریفات گمرکی فرودگاه امام نیز توسط پرسنل هیرا انجام خواهد گرفت.

اطلاعات تماس فریت بار از فرودگاه امام

جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین انجام هماهنگی های لازم جهت ارزیابی بار با ما تماس بگیرید

02144994800

02144994009

09120994809

09122885697

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت هیرا فرابر افق میباشد.