Hira-Logo

هشدار وزارت خزانه‌داری آمریکا در خصوص همکاری با شرکتهای هواپیمایی ایرانی

به تازگی وال استریت ژورنال طی خبری اعلام کرد که وزارت خزانه‌داری ایالات متحده به شرکت هایی که به هر نحو به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی سرویسی ارائه بدهند از سوی ایالات متحده تحریم و مجازات خواهند شد.

 

 

معاون وزیر این وزارت خانه همچنین تأکید کرد صنایع هواپیمایی باید بسیار مواظب فعالیت های بدخواهانه ایران باشند و شریک جرم ایران نشوند.

هواپیمایی ماهان زیر ذره‌بین تحریم‌ها

در بیانیه این وزارت خانه آمریکا بر روی نام هواپیمایی ماهان تأکید شده است، پیش‌تر نیز در سال 2011 هواپیمایی ماهان بنا بر ادعای آمریکا در زمینه‌ی همکاری های ایرلاین ماهان با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سیاه قرار گرفته بود.

نقش ترامپ در تنش‌ها

از زمان روی‌کار آمدن ترامپ، تحریم ها و اقدامات خصمانه یکجانبه علیه ایران بشدت افزایش یافته که نتیجه آن افزایش تنش در منطقه و جهان بوده است.

انفعال دیپلماسی ایران

هرچند دفتر منافع جمهوری اسلامی در واشنگتن و نماینده ایران در سازمان ملل پاسخی در خصوص هشدار وزارت خزانه‌داری آمریکا به شرکت‌های هواپیمایی در صورت همکاری با شرکت‌های هواپیمایی ایرانی نداده‌اند.

تحریم های لوث شده

از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون جمهوری اسلامی ایران همواره در صنعت هوایی و حمل و نقل هوایی در لیست تحریم های غرب و به خصوص امریکا قرار داشته و دارد، هشدار اخیر وزارت خزانه داری امریکا به شرکت های هواپیمایی نیز موضوع جدیدی نیست و کاملا در افکار عمومی بی‌اهمیت جلوه می‌کند.

در دوره‌ی ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد با شدت گرفتن تحریم حمل و نقل هوایی، هواپیمایی های بریتیش ایرویز و ک ال ام و … بخش کارگو خود را در ایران غیرفعال کردند.

در تحریم های آبان ماه پارسال نیز باربری هوایی ترکیش ایر مجبور شد از بازار ایران محروم شود.

در این مقطع به قول فیلیپ هاموند؛ وزیر دارایی انگستان که چندی پیش گفته بود: «دیگر تحریمی نمانده که انجام دهیم!» واقعاً تحریم دیگری نمانده است و اخبار جدید بیشتر جنبه نمایشی دارد و بیشتر برای تأثیرگذاری روانی بر روی مخاطب صورت می‌گیرد.

از اخبار تحریم حمل و نقل هوایی نگران نشوید!

درست است که اخبار تحریم های صنعت هوایی مهم است، اما جای نگرانی‌ای نیست! در تمام مدتی که تحریم ها آغاز شده‌اند تا الان، با وجود سختی ها و مشکلات به هر نحوی که بوده است نیاز های حمل و نقل هوایی کشور تأمین و رفع شده است.

برای مثال لوفتهانزا کارگو با اینکه شرکتی اروپایی‌ست اما همواره از ابتدای انقلاب تا کنون در ایران فعال بوده است.

بار فریت مسافری و بارهای تجاری عمومی غیرصنعتی نیز همیشه بدون مشکل از ایران به خارج و از خارج به ایران منتقل می‌شود. حتی در فریت بار مسافری به آمریکا نیز مشکلی وجود ندارد!

کلام آخر اینکه صنعت هوایی ایران مانند بیماری است که باید داروهای شیمیایی وارداتی مصرف کند و بدلایل تحریم ها این امر میسر نیست و با داروهای گیاهی و بومی داخلی سرپا مانده است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت هیرا فرابر افق میباشد.