Hira-Logo

استان کبك کانادا Québec

استان کبک در شرق کشور کانادا واقع شده است و مرکز آن شهر کبک است. وسعت این استان برابر با ۱٬۶۶۷٬۴۴۱ کیلومتر مربع است و جمعیتی نزدیک به ٨/۴۵۵/۴٠٢ نفر در این استان زندگی می کنند. این استان بعد از انتاریو، دومین استان پر جمعیت کانادا به شمار می آید. زبان رسمی کبک فرانسه و مونترال، بزرگ‌ترین شهر آن محسوب می شود. بعد از انتاریو، کبک در جایگاه دوم مهمترین قطب صنعتی کانادا قرار گرفته و بسیاری از صنایع و معادن کانادا را در خود جای داده است. صنایع کاغذ، چوب و برق آبی را می توان جزو مهم‌ترین صنایع این استان نام برد.

 زندگی در کبک کانادا از استاندارد عالی برخوردار است و هزینه های زندگی در این استان نسبت به درآمد مردم نسبتا معقول و به صرفه می باشد. جامعه ای با فرهنگ باز و شاد، محیطی امن، بهداشت و آموزش دولتی از مزایای زندگی در کبک کانادا می باشد.

شهر کبک کانادا

شرایط آب و هوای استان کبک کانادا

آب و هوای استان کبک کانادا بسیار متفاوت است. در این استان، بهاری کوتاه و لطیف، پاییزی سرد و رنگین، تابستانی داغ و گاهی نمناک و زمستانی سرد، طولانی و برفی را تجربه خواهیدکرد. دوره برف و سرما در جنوب کبک حدود 4 ماه و در شمال آن 6 ماه به طول خواهد کشید.

البته آب و هوای قسمت جنوبی این استان معتدل می باشد و از چهار فصل سال بهره برده است. همچنین ساکنان شهرهای ساحلی (شبه جزیره‌ای) از آب و هوای معتدل و دمای بسیار لذت‌بخش اقیانوس بهره‌مند هستند و زمستانی لطیف و تابستانی خنک‌تر را در پیش رو دارند.

برف و باران در این استان فراوان می بارد و تقریبا 16% آب شیرین جهان را به خود اختصاص داده است. شهروندان این استان برای مصرف آب، هیچ هزینه ای را پرداخت نمی کنند.

 

شرایط مهاجرت به کبک

کبک تنها استان کشور بزرگ کانادا است که دارای بخش مهاجرت کاملا مستقل  بوده و سالانه درحدود ۴۵۰۰۰ مهاجر را پذیرا می باشد. هر ساله افراد زیادی از سراسر جهان جهت مهاجرت به کبک درخواست ارائه می دهند. اداره مهاجرت کانادا با بررسی پرونده ها در سیستم امتیاز بندی و پس از انجام مصاحبه مورد نظر مجوز اقامت در کبک را برای مهاجران صادر می کند.

 مهاجرت به کبک روش ها و شرایط خاصی دارد. افراد علاقه مند به این استان می توانند از سه طریق سرمایه گذاری، کارآفرینی و نیروی متخصص به این استان مهاجرت کنند. البته شرایط مهاجرت به کبک در هر روش متفاوت است.

از انجا که کبک، یک استان مهاجر پذیر است، ساکنان بومی آن مهاجرین را می پذیرند و با آنها سازگاری پیدا می کنند. مهاجرین با داشتن ویزای اقامت دائم کار، از تمامی حقوق شهروندی یک فرد بومی این استان به جز حق رای برخوردار خواهند بود. همچنین آنها به مدت پنج سال از پرداخت مالیات معاف خواهند بود.

 البته مهاجرت به این استان برای افرادی که آشنا کامل با زبان فرانسه دارند، مناسب تر است.

 

اگر شما نیز قصد مهاجرت به کبک را دارید، فریت بار مهاجر می تواند انتخابی مطمئن و راحت برای ارسال لوازم منزل شما به این استان زیبا باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت هیرا فرابر افق میباشد.