Hira-Logo

درباره‌ی هواپیمایی قطر (QATAR AIRWAYS) و حمل و نقل هوایی قطر (QATAR CARGO) بیشتر بدانید

QATAR AIRWAYS – هواپیمایی قطر

لوگوی قطر ایرویز - قطریه - هواپیمایی قطر

هواپیمایی قطر (Qatar Airways) (القطرية) (قطریه) در سال 1997 میلادی تأسیس شد و در سال 2013 به عضویت اصلی اتحادیه وان ورلد درآمد و رتبه 5 ستاره را از اسکای ترکس کسب نمود و در سالهای 2011 -2012 – 2015 – 2017 عنوان « خط هوایی سال » را از نظر موسسه تحقیقاتی اسکای ترکس از آن خود کرد. و همواره در سال های اخیر طبق نظر نشریات و مطبوعات تخصصی جزو ده هواپیمایی برتر جهان بوده و از رو به رشدترین هواپیمایی های دنیا محسوب می‌شود. کانون و مرکز QATAR AIRWAYS فرودگاه بین‌المللی حمد، در دوحه-قطر است.

قطر ایرلاین بیش از 200 فروند هواپیمای پیشرفته و به‌روز را دارا می‌باشد و در 6 قاره جهان با بیش از 150 مقصد، پروازهای خود را انجام می‌دهد. همچنین شمار پرسنل قطر ایرویز به بیش از چهل و چهار هزار نفر می‌رسد.

در بحران های سیاسی پیش آمده بین قطر و کشورهای عربی حوزه‌ی خلیج فارس در سال 2017 که عربستان، بحرین، امارات و مصر مرزهای هوایی خود را بر روی قطریه بستند و قطر ایرلاین بازار خود در این کشورها را از دست داد و به اجبار از مسیرهایی طولانی‌تری استفاده کرد. در بحران دیپلماتیک بین کشورهای عربی با قطر، در عوض روابط سیاسی خوبی بین ایران و قطر پدید آمد و به طبع آن و برای کمک به قطریه، ایران مرزهای هوایی خود را بر روی هواپیمایی قطر باز کرد و کمک شایانی به این هواپیمایی کرد.

QATAR CARGO – حمل و نقل هوایی قطر

حمل بار هوایی - فریت بار قطریه

قطر ایرویز جهت جابجایی بار تخصصی 3 فروند هواپیمای بوئینگ 777 (Boeing 777) دارد و از آنها برای مسیرهای دور و طولانی مانند کشورهای اروپایی و آسیای دور استفاده می‌کند و برای بقیه ی مسیرها از هواپیماهای ایرباس خود بهره می‌برد.

برای فریت بار و کارگو ، هواپیمایی قطر مناسب ترین نرخ حمل ویژه مقاصد هند – کشورهای آفریقایی – حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی را نسبت به سایر ایرلاین ها دارد.

حمل هوایی بار - حمل بار هوایی - کارگو قطر

هزینه تمبر و بارنامه قطریه 31 دلار می‌باشد که فعلاً بر مبنای نرخ دلار نیمایی محاسبه می‌شود و در جمع هزینه بارنامه 9% مالیات بر ارزش افزوده نیز اضافه می‌شود. مبنای محاسبه نرخ حمل در ایرلاین قطر به دلار می‌باشد ولی تسویه بارنامه می‌تواند بر مبنای ریال با نرخ محاسبه دلار نیمایی باشد.

از مزیت های قطریه پرواز های منظم به مقاصد پروازی خود می باشد و امکان رهگیری بار لحظه ای را دارا می باشد.

ایرلاین قطر با در اختیار داشتن هواپیماهای پهن پیکر توانایی حمل هفتصد و پنجاه هزار تن بارهای حجیم و سنگین وزن به صورت پالت شده را نیز دارد.

فریت بار هواپیمایی قطر


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت هیرا فرابر افق میباشد.